GULOVÁ, Lenka. Náročná situace asistenta pedagoga v prostředí školy. In Gulová Lenka et al.. Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s. 16-46, 31 s. Sociálněpedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-6030-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Náročná situace asistenta pedagoga v prostředí školy
Název anglicky The Difficult Situation of Teacher Assistants in the School Environment
Autoři GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Aktivizace sociálně znevýhodněných skupin v pedagogické praxi a výzkumu, od s. 16-46, 31 s. Sociálněpedagogický výzkum, 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00064193
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6030-2
Klíčová slova česky Vzdělávací programy děti žáci analýza efektivní řešení výsledek škola rodina
Klíčová slova anglicky Teacher; assistant teacher; student; problematic situations; analysis; focus group discussion; reflection; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 5. 4. 2013 15:52.
Anotace
Kapitola se zabývá momentální náročnou situací asistenta pedagoga ve školním prostředí, oblastmi jeho přípravy a vzdělávání, spolupráce s dalšími pedagogickými pracovníky, zejména s učitelem. Analýza výzkumu otvírala řadu otázek, jejichž zodpovězení by mohlo vést k efektivnější práci těchto pedagogů. Téma výzkumu je výrazně provázáno s tématem inkluze a aktivizace sociálně znevýhodněných skupin. Výzkumné šetření se pohybovalo v úrovni otevřeného kódování a přineslo kategorie, s kterými lze dále v analýze pokračovat.
Anotace anglicky
The chapter discusses the current situation of teacher assistants at schools, issues of their training and education, cooperation with other staff, especially the teachers. The research analysis raised a number of questions. Answers to those could lead to making the work of these pedagogues more effective. The topic of the research is closely linked with the topic of inclusion and actuation of socially disadvantaged groups. The research was conducted by means of open coding and brought categories, with which it is possible to continue the analysis.
Návaznosti
CZ.1.07/1.2.00/08.0118, interní kód MUNázev: Zvyšování studijních a profesních perspektiv dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněného prostředí (Akronym: Integrace znevýhodněných skupin)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK), 1.2. Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
VytisknoutZobrazeno: 22. 2. 2020 08:28