Prinzipien eines Sprachunterrichts im Wandel der Zeit
JANÍKOVÁ, Věra. Prinzipien eines Sprachunterrichts im Wandel der Zeit. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: MU, 2012, roč. 5, č. 2, s. 109-118. ISSN 1803-4411. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Prinzipien eines Sprachunterrichts im Wandel der Zeit |
Název česky | Principy cizojazyčné výuky v proměnách času |
Název anglicky | Principles of language teaching in changing times |
Autoři | JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Brno, MU, 2012, 1803-4411. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/12:00058594 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | výuka cizích jazyků; principy; Komenský; aktuální koncept; princip mnohojazyčnosti; analytická studie |
Klíčová slova anglicky | anguage teaching and learning; principles; Comenius; current concept; present principles of multilingualism; analytical study |
Změnil | Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 4. 2013 12:36. |
Anotace |
---|
In letzter Zeit werden aus spracherwerbsbezogener sowie methodisch-didaktischer Sicht intensiv verschiedene Prinzipien eines guten und effektiven Fremdsprachenunterrichts diskutiert. Im Beitrag werden einige von diesen Prinzipien unter die Lupe genommen und mit den Prinzipien der Lern- und Lehrverfahren für den Sprachunterricht, die J. A. Comenius in seinem Werk “Methodus linguarum novissima“ formuliert hat, verglichen, wobei dem Prinzip der Mehrsprachigkeit eine besondere Aufmerksamkeit gewidmet wird. |
Anotace česky |
---|
V současnosti probíhá v odborných kruzích intenzivní diskuse o principech moderní cizojazyčné výuky. Ve studii jsou tyto principy analyzovány a představeny se zřetelem k historickému vývoji, přičemž hlavní pozornost je zde věnována pojetí jazykové výuky J.A. Komenského v jeho díle Methodus linguarum novissima. Podrobněji je analyzováno pojetí principu mnohojazyčnosti v tehdejším a současném pojetí. |
Anotace anglicky |
---|
Recently, the principles of quality and efficiency in foreign language teaching have been intensely discussed, from the viewpoint of both language acquisition and language methodology. In the following paper, some of these principles are focused in more detail and paralleled with the teaching and learning processes of language classes stated by J. A. Comenius in his study “Methodus linguarum novissima”. Special attention is paid to the principles of multilingualism. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/11/0321, projekt VaV | Název: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
VytisknoutZobrazeno: 26. 9. 2024 14:13