Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1090431, author = {Škubalová, Tereza}, booktitle = {Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání}, language = {cze}, isbn = {978-80-7290-581-2}, title = {Možnosti kolaborativního přístupu ve výuce seminářů z psychologie}, year = {2012} }
TY - CONF ID - 1090431 AU - Škubalová, Tereza PY - 2012 TI - Možnosti kolaborativního přístupu ve výuce seminářů z psychologie SN - 9788072905812 N2 - Příspěvek představuje zkušenost s využitím kolaborativního přístupu ve výuce na VŠ, obohacenou o analýzu písemných zpětných vazeb studujících učitelství. Kolaborativní přístup vychází z postmoderních teorií o jazyku, moci a vědění, utvářeného v konverzaci. Zde je chápán jako filozofický postoj, nikoliv jako technika či metoda. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká témata, vážící se k proběhnuvším seminářům, považovali studující za významná, a zasadit je do kontextu společného setkávání. Z frekvenční analýzy vyplynuly nejčastější vzkazy pojímat témata a hodiny a zábavnou formou (19), nebát se a nebýt ve stresu (16), hrát hry (11), vzájemně seznámit (11) a spolupracovat (9). Z kvalitativní analýzy vyplývá, že témata se odvíjejí od způsobu, jakým konkrétní semináře probíhaly, jaké formy a obsahy studující zvolili a jaké formy způsobů setkávání tím byly (ne)umožněny. Příspěvek průběh vybraných seminářů nastiňuje. Zároveň kriticky diskutuje podmínky pro rozvíjení kolaborativního přístupu v moderní hierarchické instituci. ER -
ŠKUBALOVÁ, Tereza. Možnosti kolaborativního přístupu ve výuce seminářů z psychologie. In \textit{Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání}. 2012. ISBN~978-80-7290-581-2.
|