ŠKUBALOVÁ, Tereza. Možnosti kolaborativního přístupu ve výuce seminářů z psychologie. In Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání. 2012. ISBN 978-80-7290-581-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti kolaborativního přístupu ve výuce seminářů z psychologie
Autoři ŠKUBALOVÁ, Tereza.
Vydání Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání, 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-581-2
Klíčová slova česky kolaborativní přístup, postmoderní teorie, ne-expertní přístup, nevědění, dialog, kvalita
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D., učo 67915. Změněno: 2. 4. 2013 18:44.
Anotace
Příspěvek představuje zkušenost s využitím kolaborativního přístupu ve výuce na VŠ, obohacenou o analýzu písemných zpětných vazeb studujících učitelství. Kolaborativní přístup vychází z postmoderních teorií o jazyku, moci a vědění, utvářeného v konverzaci. Zde je chápán jako filozofický postoj, nikoliv jako technika či metoda. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká témata, vážící se k proběhnuvším seminářům, považovali studující za významná, a zasadit je do kontextu společného setkávání. Z frekvenční analýzy vyplynuly nejčastější vzkazy pojímat témata a hodiny a zábavnou formou (19), nebát se a nebýt ve stresu (16), hrát hry (11), vzájemně seznámit (11) a spolupracovat (9). Z kvalitativní analýzy vyplývá, že témata se odvíjejí od způsobu, jakým konkrétní semináře probíhaly, jaké formy a obsahy studující zvolili a jaké formy způsobů setkávání tím byly (ne)umožněny. Příspěvek průběh vybraných seminářů nastiňuje. Zároveň kriticky diskutuje podmínky pro rozvíjení kolaborativního přístupu v moderní hierarchické instituci.
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 00:54