HALÚZKA, Miloš a Jiří ŠIBOR. Porovnání absence žáků SOU a SOŠ. In Univerzita obrany. XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. 1. vyd. Brno: Univerzita obrany, 2012, s. nestránkováno, 4 s. ISBN 978-80-7231-865-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Porovnání absence žáků SOU a SOŠ
Název česky Porovnání absence žáků SOU a SOŠ
Název anglicky Vocational Schools and Secondary Technical Schools Students – Comparison of Theirs Absence
Autoři HALÚZKA, Miloš a Jiří ŠIBOR.
Vydání 1. vyd. Brno, XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM. od s. nestránkováno, 4 s. 2012.
Nakladatel Univerzita obrany
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7231-865-0
Klíčová slova česky Absence; záškoláctví; různé typy škol; příčiny absence; důsledky absence.
Klíčová slova anglicky Absence; Truancy; Different school degree; The Causes of Absenteeism; Lack of Consequences.
Změnil Změnil: Mgr. Jiří Šibor, Ph.D., učo 2697. Změněno: 3. 4. 2013 14:29.
Anotace
Záškoláctví patří mezi velmi závažné jevy, které spolu s ostatními problémy školy (resp. státu), rodičů a žáků přispívá ke snižování vzdělanostní úrovně národa. Toto mimo jiné popisuje např. studie PISA 2009 (Palečková, Tomášek, Bastl, 2010). V minulosti byl proveden výzkum zjišťující míru absencí na 2. Stupni základních škol (Dvořáková, 2006). Předložená práce na předchozí navazuje a provádí výzkum dat získaných na středních odborných učilištích a středních odborných školách. Porovnány jsou výsledky zjištěných absencí těchto dvou skupin žáků a verifikovány závěry.
Anotace anglicky
Truancy is a very serious effects, which together with other school problems (or state), parents and students contributes to reducing the level of education of the nation. This describes among other things, such as PISA 2009 (Paleckova, Tomasek, Bastl, 2010). In the past, research was focused to detect the absence of second degree Elementary schools (Dvorakova, 2006). The present work builds on previous research done and data gathered at vocational schools and secondary technical schools. Comparison of the results identified the absence of these two groups and verifies them.
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 05:12