KYLOUŠEK, Petr. La famille et la communauté comme métaphore d´un projet culturel. In Malinovská, Z.; Coyault, S.A.; Langevin, F. Histoires de familles et de territoires. Acta facultatis philosophicae universitatis prešoviensis. Literárnovedný zborník 42 ( AFPh UP 389/470). Prešov 2012 125 s. 1. vyd. Prešov: Univerzita Prešov, 2013, s. 70-82. ISBN 978-80-555-0735-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název La famille et la communauté comme métaphore d´un projet culturel
Název česky Rodina a komunita jako metafora rozvoje národní kultury
Název anglicky Family and Community as a Metaphor for a Cultural Project
Autoři KYLOUŠEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Prešov, Histoires de familles et de territoires. Acta facultatis philosophicae universitatis prešoviensis. Literárnovedný zborník 42 ( AFPh UP 389/470). Prešov 2012 125 s. od s. 70-82, 13 s. 2013.
Nakladatel Univerzita Prešov
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00074666
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-555-0735-4
Klíčová slova anglicky Michel Tremblay; family; community; marginality; popular culture
Štítky kontrola_RIV, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 16. 2. 2015 14:21.
Anotace
L'analyse de la trilogie des Cahiers de Michel Tremblay (Le cahier noir, 2003; Le cahier rouge, 2004; Le cahier bleu, 2005)examine le parallélisme entre l'émergence de l'écriture de la narratrice et son histoire familiale: rupture d'avec sa famille naturelle et insertion dans une communauté nouvelle ou se mélange la marginalité sociale et l'avant-garde. C'est cette transfiguration de la marginalité qui, selon Tremblay, est la source du renouveau de la culture populaire, nationale.
Anotace česky
Analýza trilogie Michela Tremblaye Cahiers (Le cahier noir, 2003; Le cahier rouge, 2004; Le cahier bleu, 2005) rozebírá souběh zrodu spisovatelky a jejího rodinného příběhu: rozchod s vlastními rodiči a sestrami a zapojení do komunity nové, v níž se mísí sociální marginalita s avantgardou. Právě tato transfigurace marginality je dle Tremblaye zdrojem obnovy národní, neboť lidové kultury.
Anotace anglicky
The analysis of Michel Tremblay's Cahiers (Le cahier noir, 2003; Le cahier rouge, 2004; Le cahier bleu, 2005) examines the parallels between the emergence of writing and the narrator family history: break from his natural family and integration into a new community that blends social marginality and the avant-garde. It is this transfiguration of marginality, according Tremblay, that is the source of the renewal of popular, national culture.
VytisknoutZobrazeno: 16. 8. 2024 20:54