2012
Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
BEDNÁROVÁ, Renáta, Jan VÁLEK a Petr SLÁDEKZákladní údaje
Originální název
Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
Název česky
Grafy a dynamické modelování jako motivační nástroj ve výuce fyziky
Autoři
BEDNÁROVÁ, Renáta, Jan VÁLEK a Petr SLÁDEK
Vydání
International Conference on Education & Educational Psychology, 2012
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Turecko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
dynamické modelování, graf, ICT vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Dynamic modeling; graph; ICT teaching
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 8. 2023 15:17, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
The paper is focused on the use of dynamic models describing well known situation presented on the graph. Our study is based on observation of students during the teaching physics at secondary schools. Our findings show that this combined approach of teaching awake a deeper interest. This approach can substitute the lack of mathematical apparatus needed to solve the studied problems. Moreover, the student's independent analytical and logical thinking is strengthened especially by detection of physical fundaments of processes and phenomena that students know from everyday life.
Česky
Příspěvek je zaměřen na použití dynamických modelů popisující známé situace převedené do grafu. Naše studie je založena na pozorování studentů během výuky fyziky na středních školách. Naše výsledky ukazují, že takto kombinovaný přístup výuky prohlubuje zájem o poznávání svého okolí. Tento přístup může nahradit nedostatek matematického aparátu potřebného k řešení studované problematiky. Navíc je nezávisle na studentově analytickém a logickém myšlení posíleno zjišťování fyzikálních základů procesů a jevů, které studenti znají z každodenního života.