B 2012

Dyskalkulie III.Vliv dyskalkulie na profesní zařazení jedinců v dospělosti

BLAŽKOVÁ, Růžena

Základní údaje

Originální název

Dyskalkulie III.Vliv dyskalkulie na profesní zařazení jedinců v dospělosti

Název anglicky

Dyscalculia III. The role of dyscalculia to professional assessment of persons during their adulthood

Autoři

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 116 s. Spisy Pedagogické fakulty, svazek č. 160, 2012

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00064651

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6142-2

Klíčová slova česky

dyskalkulie; profesní zařazení; matematická gramotnost; finanční gramotnost

Klíčová slova anglicky

dyscalculia; profesoinal assessment; mathematical literacy; financial literacy

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 5. 2013 13:03, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Specifické poruchy učení jsou předmětem neustálé pozornosti speciálních pedagogů, učitelů i rodičovské veřejnosti. Uvádíme výsledky dvou výzkumných šetření, ve kterých sledujeme vztah respondentů k matematice a případové studie, ve kterých jsme zkoumali, jak dyskalkuliue ovlivnila výběr profese a jak je ovlivňuje v běžném životě. Dále uvádíme možnosti, jak rozvíjet matematickou a finanční gramotnost osob s dyskalkulií.

Anglicky

Specific learning disabilities have been the focus of attention of special educators, teachers and parents. We present results od research, the quantitative research survey was focused on respondents relationship ro mathematics, qualitative research present to find out how the dyscalculia affected their vocational selection and huw it influences their everyday life. There are present the basic notions of mathematical literacy and financial literacy and examples of certain impediments that can disadvantage persons with dyscalculia.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání