2013
Modern technology and university students
ZOUNEK, Jiří, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jana VEJVODOVÁZákladní údaje
Originální název
Modern technology and university students
Název česky
Moderní technologie a vysokoškolstí studenti
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Lucie ROHLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jana VEJVODOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Praha, DisCo 2013: New technologies and media literacy education: 8th conference reader DisCo 2013, od s. 181-187, 7 s. 2013
Nakladatel
Center for Higher Education Studies
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00069510
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-86302-45-4
Klíčová slova česky
E-learning; ICT; studenti; vysoká škola; výzkum
Klíčová slova anglicky
E-learning; ICT; students; higher education; education research
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 4. 2014 17:17, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
The paper is an outcome of a research project currently in progress, involving the Faculty of Arts, Masaryk University in Brno in cooperation with the Faculty of Pedagogy Education?, University of West Bohemia in Plzen. The objective is to study the learning process of the current generation of students with focus on using modern technologies and electronic sources for their studies. The paper contains a presentation of selected research findings including comparison with the previous qualitative research results. Characterization of different types of respondent relationships to using modern technologies and presenting the young generation`s opinions on e-learning and using ICT for their studies is a considerable part of this presentation.
Česky
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který probíhá ve spolupráci Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Cílem je poznat proces učení současné generace studentů se zaměřením na využívání moderních technických prostředků a elektronických zdrojů při studiu. Příspěvek obsahuje prezentaci vybraných výzkumných nálezů a zjištění včetně srovnání s předchozími výsledky kvalitativního výzkumu. Významnou součástí prezentace je charakteristika různých typů vztahu respondentů k využívání moderních technologií a prezentace názorů mladé generace na e-learning a využívání ICT při studiu.