D 2013

Modern technology and university students

ZOUNEK, Jiří, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jana VEJVODOVÁ

Základní údaje

Originální název

Modern technology and university students

Název česky

Moderní technologie a vysokoškolstí studenti

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Lucie ROHLÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jana VEJVODOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Praha, DisCo 2013: New technologies and media literacy education: 8th conference reader DisCo 2013, od s. 181-187, 7 s. 2013

Nakladatel

Center for Higher Education Studies

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00069510

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-86302-45-4

Klíčová slova česky

E-learning; ICT; studenti; vysoká škola; výzkum

Klíčová slova anglicky

E-learning; ICT; students; higher education; education research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 4. 2014 17:17, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper is an outcome of a research project currently in progress, involving the Faculty of Arts, Masaryk University in Brno in cooperation with the Faculty of Pedagogy Education?, University of West Bohemia in Plzen. The objective is to study the learning process of the current generation of students with focus on using modern technologies and electronic sources for their studies. The paper contains a presentation of selected research findings including comparison with the previous qualitative research results. Characterization of different types of respondent relationships to using modern technologies and presenting the young generation`s opinions on e-learning and using ICT for their studies is a considerable part of this presentation.

Česky

Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který probíhá ve spolupráci Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně a Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni. Cílem je poznat proces učení současné generace studentů se zaměřením na využívání moderních technických prostředků a elektronických zdrojů při studiu. Příspěvek obsahuje prezentaci vybraných výzkumných nálezů a zjištění včetně srovnání s předchozími výsledky kvalitativního výzkumu. Významnou součástí prezentace je charakteristika různých typů vztahu respondentů k využívání moderních technologií a prezentace názorů mladé generace na e-learning a využívání ICT při studiu.