2013
The specific features of professional aspirations of pupils with special educational needs in Czech basic schools
FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁZákladní údaje
Originální název
The specific features of professional aspirations of pupils with special educational needs in Czech basic schools
Název česky
Specifika profesních aspirací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českých základních školách
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Neuveden, Procedia - Social and Behavioral Sciences, od s. 296-301, 6 s. 2013
Nakladatel
Elsevier
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Belgie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00074828
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISSN
UT WoS
000342763100051
Klíčová slova česky
žáci se speciální vzdělávací potřebou; profesní orientace; kariérové poradenství
Klíčová slova anglicky
pupils with special educational needs; professional aspirations; career guidance
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2015 19:13, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
The paper presents selected results of a research project on the attention paid to pupils with special educational needs in basic schools (ISCED 2A). The aim of the research was to identify the specific features of the professional choice of pupils with a disability approaching the end of the compulsory school attendance and to propose educational and counselling measures for the support of the choice. The questionnaire was distributed to more than 200 pupils with a disability as well as without a disability. The results yield a comparison of both groups in their professional choice. Attention is paid to the differences in the factors that influence the choice, preferred values, the relationship between kind of handicap and the choice.
Česky
Autoři prezentují vybrané výsledky výzkumného projektu zaměřeného na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách. Cílem výzkumu bylo identifikovat specifika profesní orientace zmíněné skupiny žáků. Ve výsledcích dotazníkového šetření jsou porovnávány skiny žáků s a bez handicapu, pokud jde o jejich profesní orientaci.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|