D 2013

The specific features of professional aspirations of pupils with special educational needs in Czech basic schools

FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ

Základní údaje

Originální název

The specific features of professional aspirations of pupils with special educational needs in Czech basic schools

Název česky

Specifika profesních aspirací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českých základních školách

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, domácí) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Neuveden, Procedia - Social and Behavioral Sciences, od s. 296-301, 6 s. 2013

Nakladatel

Elsevier

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Belgie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00074828

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISSN

UT WoS

000342763100051

Klíčová slova česky

žáci se speciální vzdělávací potřebou; profesní orientace; kariérové poradenství

Klíčová slova anglicky

pupils with special educational needs; professional aspirations; career guidance

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 4. 2015 19:13, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

The paper presents selected results of a research project on the attention paid to pupils with special educational needs in basic schools (ISCED 2A). The aim of the research was to identify the specific features of the professional choice of pupils with a disability approaching the end of the compulsory school attendance and to propose educational and counselling measures for the support of the choice. The questionnaire was distributed to more than 200 pupils with a disability as well as without a disability. The results yield a comparison of both groups in their professional choice. Attention is paid to the differences in the factors that influence the choice, preferred values, the relationship between kind of handicap and the choice.

Česky

Autoři prezentují vybrané výsledky výzkumného projektu zaměřeného na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách. Cílem výzkumu bylo identifikovat specifika profesní orientace zmíněné skupiny žáků. Ve výsledcích dotazníkového šetření jsou porovnávány skiny žáků s a bez handicapu, pokud jde o jejich profesní orientaci.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání

Přiložené soubory