D 2013

User-friendly interface of error/correction-annotated corpus for both teachers and researchers

KOSEM, Iztok; Vít BAISA; Vojtěch KOVÁŘ a Adam KILGARRIFF

Základní údaje

Originální název

User-friendly interface of error/correction-annotated corpus for both teachers and researchers

Autoři

KOSEM, Iztok; Vít BAISA; Vojtěch KOVÁŘ ORCID a Adam KILGARRIFF

Vydání

první. Bergen, Book of Abstracts LCR 2013, 3 s. 2013

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Norsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova anglicky

error annotated corpus; corpus for language learning

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 11. 2013 15:17, Mgr. et Mgr. Vít Baisa, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper presents an interface of the Šolar corpus of young learner writing (Kosem, Rozman & Stritar 2011). The Šolar corpus was built within the Communication in Slovene project and contains texts of Slovene elementary and secondary school students, comprising nearly 1 million words. Although this is a corpus of L1 writing, it has been modelled after learner corpora and contains annotated student errors, as identified by their teachers, and teacher corrections. It was always envisaged that the corpus would be made available to teachers and publishers, but one of the main problems was that these target groups have little knowledge in the use of corpora. Thus, our aim was to design an interface that would be user-friendly and easy to use.