MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. 1. vyd. Brno: Masarykova Univerzita, 2013, 200 s. ISBN 978-80-210-6476-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Poznámky ke studiím nových médií |
Název anglicky | Notes on new media studies |
Autoři | MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | 1. vyd. Brno, 200 s. 2013. |
Nakladatel | Masarykova Univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | Písemnictví, masmedia, audiovize |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
Kód RIV | RIV/00216224:14230/13:00066596 |
Organizační jednotka | Fakulta sociálních studií |
ISBN | 978-80-210-6476-8 |
Klíčová slova česky | studia nových médií; mediální studia; digitální média; teorie strukturace |
Klíčová slova anglicky | new media studies; media studies; new media; digital media; theory of structuration |
Štítky | media, media studies, Munipress, munipress-propagace, New Media, new media studies |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 10. 4. 2014 13:56. |
Anotace |
---|
Kniha se věnuje studiím nových médií – širokému interdisciplinárnímu akademickému metapoli zastřešujícímu společenskovědní výzkum a teoretickou reflexi takzvaných nových médií. Text shrnuje historické a epistemologické kořeny studií nových médií a jejich vývoj a následně formuluje teoretický koncept nových médií. Tento koncept má podobu třídimenzionálního modelu odvozeného z Giddensovy teorie strukturace, přičemž tři jeho dimenze zahrnují užití nových médií (jednání) a technotextuální artefakt a kontexty (coby formy struktur). Koncept by měl sloužit jako neredukcionistický výkladový rámec umožňující teoreticky ukotvenou celostní analýzu nových médií jako komplexního fenoménu utvářeného na úrovních artefaktu, sociálního jednání a každodenních kontextů i širšího kulturního, politického a ekonomického milieu. |
Anotace anglicky |
---|
The book deals with new media studies – a wide, interdisciplinary meta-field of studies focused on social theory and research of what is commonly referred to as new media. A central goal of the book is to summarize historical and epistemological roots and developments of the meta-field and, consequently, to formulate a theoretically based concept of new media. The concept is conceived as a three-dimensional model derived from Anthony Giddens’ theory of structuration. The three mutually constitutive dimensions of the model include uses of new media (agency), and a techno-textual object and contexts (both playing roles of structures). Such notion of new media should serve as a non-reductionist explanatory framework enabling a theoretically settled, and holistic empirical analysis of new media as complex phenomena constituted on levels of object, social action and wider everyday contexts as well as cultural, political and economical milieu. |
Návaznosti | |
---|---|
GP13-15684P, projekt VaV | Název: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí |
Investor: Grantová agentura ČR, Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí |