BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona. Dialogická komunikace dětí předškolního věku v rámci rozvoje komunikační kompetence. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 141-152. ISBN 978-80-7315-246-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dialogická komunikace dětí předškolního věku v rámci rozvoje komunikační kompetence
Název anglicky Dialogic Communication in Preschoolers in Communication Skills Development
Autoři BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 141-152, 12 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071099
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky komunikační kompetence; dítě předškolního věku; dialog; monolog pragmatická jazyková rovina; transkript rozhovoru
Klíčová slova anglicky communication skills; pre-schooler; dialogue; monologue; pragmatic language; transcript of the interview
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 5. 3. 2014 15:42.
Anotace
Kapitola se zabývá problematikou dialogické komunikace dětí předškolního věku v mateřských školách. Již u dvouletých dětí lze evidovat rozhovory mezi dětmi navzájem. Se zvyšujícím se věkem dětí slouží dětský dialog k součinnosti v rovině poznávání, kdy se jedná například o vzájemné sdělování informací, tak i v rovině společné aktivity. Součástí kapitoly je prezentace výzkumného projektu zaměřeného na analýzu dialogu u dětí předškolního věku prostřednictvím transkriptů audionahrávek rozhovorů vedených dětmi v prostředí mateřské školy.
Anotace anglicky
The chapter deals with dialogic communication of pre-school children in pre-schools. It is possible to record conversation already between two-year old children. With increasing age of children, the dialogue of children serves to cooperation at the level of knowledge; children for example exchange information, and join in the activities. The chapter presents the research project aimed at the analysis of the dialogue in pre-schoolers through transcripts of audio recordings of interviews conducted by children in pre-schools.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:53