B 2013

Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO et. al.

Základní údaje

Originální název

Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky

Název anglicky

Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction

Autoři

JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika, domácí), Vladislav MUŽÍK (203 Česká republika, domácí), Josef TRNA (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika, domácí), Veronika LOKAJÍČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jindřich LUKAVSKÝ (203 Česká republika, domácí), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jiří SLIACKY (203 Česká republika), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika), Naďa VONDROVÁ (203 Česká republika) a Pavel ZLATNÍČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 1, 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00066815

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6349-5

Klíčová slova česky

kvalita; kvalita vzdělávání; kvalita výuky; obsah vzdělávání; učitel; učitelské vzdělávání; výuka; výzkum

Klíčová slova anglicky

quality; quality in education; instructional quality; educational; content; teacher; teacher education; instruction; research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2015 20:59, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Anotace

V originále

Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Koncepce je založena na empirickém zkoumání výuky v různých oborech školního vzdělávání s využitím videostudií. Výzkumné poznatky jsou zpracovány do podoby didaktických kazuistik, na jejichž základě autoři směřují k nad-oborovém zobecnění a k začlenění poznatků do stávajících teorií. Autoři věří, že kniha otevírá a konkretizuje cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení.

Anglicky

The book introduces the content-focused approach to analysing and improving instruction. The approach is based on empirical research on instruction in various school subjects – videostudies on teaching and learning in the classroom were employed. Research findings are presented in form of didactic case studies from which authors strive to generalize across particular school subjects. The authors believe that the book opens the way towards the improvement of instruction based on reflection, and in the future towards a new (productive) culture of teaching and learning.

Návaznosti

GAP407/11/0262, projekt VaV
Název: Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání
Investor: Grantová agentura ČR, Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání