Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1161503, author = {Janík, Tomáš}, article_location = {Brno}, article_number = {5}, keywords = {educational change; reform; curricular reform; educational transformation; curricular policy; culture of teaching and learning; teachers’ professional development}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_5_p634_OdReformy_Janik.pdf}, volume = {23}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1161503 AU - Janík, Tomáš PY - 2013 TI - Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení JF - Pedagogická orientace VL - 23 IS - 5 SP - 634-663 EP - 634-663 SN - 12114669 KW - educational change KW - reform KW - curricular reform KW - educational transformation KW - curricular policy KW - culture of teaching and learning KW - teachers’ professional development UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_5_p634_OdReformy_Janik.pdf L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2013/PedOr13_5_p634_OdReformy_Janik.pdf N2 - Předložený text je pokusem o analytickou studii s programovým vyústěním. Jeho cílem je teoreticky vymezit a empiricky analyzovat „problém“ kurikulární reformy a koncipovat její vztah ke kultuře vyučování a učení. V úvodu autor zasazuje současnou českou kurikulární reformu do širšího kontextu vzdělávací transformace a zamýšlí se nad předmětem a charakterem reformy. V návaznosti na to s využitím tzv. ekvalizéru governance rozebírá problém načasování reformy, a to v kontextu analýzy širších mechanismů fungování a ovládání školského systému. Za klíčové lze považovat autorovo tvrzení, že současná česká kurikulární refor ma stěží pozvedne kvalitu výuky, neboť její implementace vyústila v nezvladatelný formalismus. Cesta ke kvalitě výuky podle autora spočívá v podpoře produktivní kul tury vyučování a učení. Realizovat změnu tudíž znamená propracovat novou – produktivní – kulturu vyučování a učení. V závěru autor předkládá argumenty pro potřebu „programu“ spočívajícího v rozvinutí kurikulární reformy do koncepce podpo ry škol a profesního rozvoje učitelů s ideou produktivní kultury vyučování a učení na horizontu. ER -
JANÍK, Tomáš. Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení. \textit{Pedagogická orientace}. Brno, 2013, roč.~23, č.~5, s.~634-663. ISSN~1211-4669.
|