CHMELÍKOVÁ, Jana a Petr KACHLÍK. Problematika primární prevence rizikového chování na vybraných základních školách v Brně. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 77-84. ISBN 978-80-210-6645-8. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika primární prevence rizikového chování na vybraných základních školách v Brně
Název anglicky Risk Behaviour Primary Prevention in Selected Primary Schools in Brno
Autoři CHMELÍKOVÁ, Jana (203 Česká republika, domácí) a Petr KACHLÍK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 77-84, 8 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072111
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky primární prevence; Romové; sociální znevýhodnění; školní metodik prevence; rizikové chování; preventivní programy; minimální preventivní program
Klíčová slova anglicky primary prevention; Romany; social disadvantagedness; school prevention methodist; risk behaviour; preventive programmes; minimum prevention programme
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 27. 3. 2014 15:52.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na problematiku primární prevence na základních školách. Výzkumné šetření proběhlo na třech brněnských školách s vysokým zastoupením romských žáků a na dalších dvou základních školách v Brně. Šetření nabízí srovnání výsledků z „romských“ a „neromských“ škol. Jeho hlavním cílem bylo zjistit, jakým způsobem pracují tzv. „romské školy“ s vysokým rizikem vzniku problémového chování u svých žáků a jejich rodin.
Anotace anglicky
The paper is focused on primary prevention in elementary schools. The survey was carried out in three schools in Brno with a high percentage of Roma pupils and the other two elementary schools in Brno. The investigation provides a comparison of the results of the „Roma“ and „non-Roma“ schools. Its main aim was to fi nd out how they work „Roma schools“ with high risk of problem behavior in their students and their families.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 11:18