C 2014

Somatopedie. Speciální pedagogika osob s tělesným a zrakovým postižením.

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Somatopedie. Speciální pedagogika osob s tělesným a zrakovým postižením.

Název anglicky

Education of persons with physical disabilities

Vydání

1. vydání. Praha, Přehled speciální pedagogiky. Rámcové kompendium oboru. od s. 104-130, 27 s. 2014

Nakladatel

Portál, s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-262-0602-6

Klíčová slova česky

osoba s tělesným postižením; tělesné postižení; mozková obrna; formy MO; edukace; specifika; rizika;

Klíčová slova anglicky

people with physical disabilities; physical disabilities; cerebral palsy; CP forms; education; specific features; risks;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2014 19:48, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Specifika vzdělávacích potřeb žáků s tělesným postižením v inkluzivní škole je třeba hledat v kontextu inkluzivního vzdělávání. Podmínky pro jejich vzdělávání se dají shrnout do několika kategorií : bezbariérovost, vytvoření ergonomického pracovního místa, specifické pomůcky, prostorové, časové a personální zdroje pro péči a terapii, speciální pedagogové a učitelé, flexibilní forma organizace školního života, určené prostory pro kooperaci a týmovou práci. K didaktickým zvláštnostem / podpůrné dimenzi patří: vnímání prostoru, grafomotorika, samostatnost, organizování sama sebe, vyrovnání se s postižením, časová dimenze učení, flexibilní organizační formy učení. Specifické dimenze inkluzivního učení žáků s tělesným postižením mohou mít vždy jen charakter návrhu, neboť samotná dimenze tělesného postižení je heterogenní.