t 2013

Výzkumný exkurz do dramatické výchovy

KLAPKO, Dušan a Lenka REMSOVÁ

Základní údaje

Originální název

Výzkumný exkurz do dramatické výchovy

Název anglicky

Research Excursion into Drama in Education

Vydání

1. vyd. Brno, 258 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Editorství odborné knihy

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6651-9

Klíčová slova česky

divadlo ve výchově; dramatická výchova; paradigma vědění; interaktivní divadlo; divadlo utlačovaných; kritická sociální teorie; sociálně znevýhodněná skupina; kritická diskursivní analýza; analýza dokumentů; kvalitativní výzkum; kritický participativní akční výzkum

Klíčová slova anglicky

theatre in education; drama education; knowledge paradigm; interactive theatre;theatre of the oppressed; critical social theory; socially disadvantaged group; critical discourse analysis; document analysis; qualitative research; critical participatory action research

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 12. 8. 2014 15:57, Mgr. Martina Dvořáková

Anotace

V originále

Kolektivní monografie se věnuje problematice teoretického a výzkumného uchopení dramatické výchovy z pohledu možností nových přístupů ke vzdělávání s přihlédnutím k sociálně znevýhodněným skupinám. Obsah kapitol je členěn do dvou prolínajících se rovin. První rovina se zaměřuje na zmapování zvolených (kritických) teorií a paradigmatických přístupů v kontextu dramatické výchovy, resp. divadla a poznání. Druhá rovina se zabývá výzkumnými analýzami popisujícími účinky vybraných metod dramatické výchovy a postavení předmětu dramatické výchovy ve školství. Cílem publikace je prezentovat způsoby realizace sociální inkluze v edukaci prostřednictvím dramatické výchovy.

Anglicky

The collective monograph is concerned with the theory and research of drama education in terms of the possibilities of new approaches to education with regard to socially disadvantaged groups. The chapter content is divided into two interpenetrating levels. The first level focuses on mapping selected (critical) theories and paradigmatic approaches related to drama education, theatre and knowledge. The second level deals with research analyses describing the effects of selected methods of drama education and the position of drama education as a school subject. The goal of the publication is to present ways of implementing social inclusion into education through drama education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání