D 2014

K pedagogické praxi studentů učitelství - dílčí výsledky výzkumu

FRIEDMANN, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

K pedagogické praxi studentů učitelství - dílčí výsledky výzkumu

Název anglicky

Teaching practice of students - partial results of research

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, Media4u Magazine, od s. 35-38, 4 s. 2014

Nakladatel

Ing. Jan Chromý, Ph.D.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00075295

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

Technické předměty na základní škole, výuková praxe studentů učitelství, hospitace, vyučovací pokusy, reflexe praxe.

Klíčová slova anglicky

Primary school technical subjects; teaching practice; classroom observation; teaching trials; reflection on practice.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2015 12:11, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Anotace

V originále

Předmětová pedagogická (výuková) praxe je významnou součástí studia učitelství. Koncepce této praxe je na fakultách (a často i katedrách) vzdělávajících učitele odlišná. Příspěvek obsahuje popis stávající situace a dílčí výsledky tříletého výzkumu, který jsme prováděli na Katedře technické a informační výchovy Pedagogické fakulty MU v Brně. Cílem naší práce bylo navrhnout některá opatření ke zvýšení efektivity profesní přípravy učitelů.

Anglicky

Teaching practice is an important part of the teacher training. The concept of the practice often varies from the faculty to the faculty (and often even from the department to the department). This contribution aims to describe the current situation and partial results of three years of research conducted at the Department of Technical Education and Information Science of the Faculty of Education of Masaryk University in Brno. The aim of our study was to propose some changes to increase the effectiveness of the training of future teachers.