2014
K pedagogické praxi studentů učitelství - dílčí výsledky výzkumu
FRIEDMANN, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
K pedagogické praxi studentů učitelství - dílčí výsledky výzkumu
Název anglicky
Teaching practice of students - partial results of research
Autoři
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Media4u Magazine, od s. 35-38, 4 s. 2014
Nakladatel
Ing. Jan Chromý, Ph.D.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/14:00075295
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
Technické předměty na základní škole, výuková praxe studentů učitelství, hospitace, vyučovací pokusy, reflexe praxe.
Klíčová slova anglicky
Primary school technical subjects; teaching practice; classroom observation; teaching trials; reflection on practice.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 3. 2015 12:11, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
V originále
Předmětová pedagogická (výuková) praxe je významnou součástí studia učitelství. Koncepce této praxe je na fakultách (a často i katedrách) vzdělávajících učitele odlišná. Příspěvek obsahuje popis stávající situace a dílčí výsledky tříletého výzkumu, který jsme prováděli na Katedře technické a informační výchovy Pedagogické fakulty MU v Brně. Cílem naší práce bylo navrhnout některá opatření ke zvýšení efektivity profesní přípravy učitelů.
Anglicky
Teaching practice is an important part of the teacher training. The concept of the practice often varies from the faculty to the faculty (and often even from the department to the department). This contribution aims to describe the current situation and partial results of three years of research conducted at the Department of Technical Education and Information Science of the Faculty of Education of Masaryk University in Brno. The aim of our study was to propose some changes to increase the effectiveness of the training of future teachers.