ZVARA, Jan, Petr HUDEČEK a Petr ŠAŠINKA. STUDENTI A VYSOKÉ ŠKOLY JAKO SOUČÁST ROZVOJE MĚSTA. European Union Knowledge Economy Review. 2014, roč. 2014, č. 1, s. 12-23. ISSN 1339-2786.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název STUDENTI A VYSOKÉ ŠKOLY JAKO SOUČÁST ROZVOJE MĚSTA
Název anglicky Students and universities as a part of city development
Autoři ZVARA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Petr HUDEČEK (203 Česká republika) a Petr ŠAŠINKA (203 Česká republika).
Vydání European Union Knowledge Economy Review, 2014, 1339-2786.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/14:00075312
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Klíčová slova anglicky Students universities development of the city Brno
Štítky AKR, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Andrea Mikešková, učo 137293. Změněno: 27. 4. 2015 15:09.
Anotace
Význam vysokých škol a studentů hraje stále větší roli v rozvoji měst. Jejich dynamický vývoj a v současné době stoupající počet studentů klade nové nároky na městskou infrastrukturu, mobilitu a městské funkce. Tento článek chce poukázat na dopady přítomnosti studentů pro město a poukázat na nutnost strategické spolupráce představitelů města a vysokých škol. Představeny budou také různé výzkumné metody a výsledky dotazníkového šetření mezi studenty.
Anotace anglicky
There is a growing importance of universities and students as an actor in a development of the city. Their dynamic development places new demands on city infrastructure, mobility and functions due to steep growth of number of students. The submitted article aims to point out impacts of presence of students on development of Brno and to excuse necessity of inclusion of cooperation among city and universities into city strategic planning. Theoretical approaches to university environment will be presented in context of its impacts on urban development (models of involvement into local environment included). Focus is given on minor but the most visible impacts and interactions of simple presence of university students in Brno. A questionnaire was created for students aimed to describe mutual interactions between students and the city for mapping those impacts. The most interesting outputs of this questionnaire will be presented.
VytisknoutZobrazeno: 8. 9. 2024 07:55