EN

A Framework for Curriculum Management - The Use of Outcome-based Approach in Practice

KOMENDA, Martin, Daniel SCHWARZ, Jiří HŘEBÍČEK, Jiří HOLČÍK a Ladislav DUŠEK. A Framework for Curriculum Management - The Use of Outcome-based Approach in Practice. In ask others Susan Zvacek, Maria Teresa Restivo, James Onohuome Uhomoibhi, Markus Helfert:. Proceedings of the 6th International Conference on Computer Supported Education. Barcelona: SciTePress, 2014. s. 473-478, 6 s. ISBN 978-989-758-020-8. doi:10.5220/0004948104730478.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Framework for Curriculum Management - The Use of Outcome-based Approach in Practice
Autoři KOMENDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Daniel SCHWARZ (203 Česká republika, domácí), Jiří HŘEBÍČEK (203 Česká republika, domácí), Jiří HOLČÍK (203 Česká republika, domácí) a Ladislav DUŠEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Barcelona, Proceedings of the 6th International Conference on Computer Supported Education, od s. 473-478, 6 s. 2014.
Nakladatel SciTePress
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW 6th International Conference on Computer Supported Education
Kód RIV RIV/00216224:14110/14:00075315
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-989-758-020-8
Doi http://dx.doi.org/10.5220/0004948104730478
Klíčová slova anglicky Curriculum Planning; Outcome-based Approach; Web-oriented Platform; Technology Mashups;
Štítky EL OK
Změnil Změnila: Soňa Böhmová, učo 232884. Změněno: 24. 4. 2015 12:47.
Anotace
The need for guaranteed and high-quality education involving predefined curricula covering a corresponding scope of input knowledge and skills required in subsequent practice has been gaining momentum. Universities compile their curricula so as to ensure that they cover all steps essential for the students to obtain employment later on. In the paper a brand new and original curriculum harmonization approach within tertiary education is described by adopting an outcome-based approach and applying modern information and communication technologies. We propose a model for curriculum management and show how the model was implemented into practice in a particular field of study by using complex weboriented platform. Its primary objective is to make all efforts expended by users more efficient, as regards to the creation, editing and control mechanisms in the form of deep content inspection.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0043, interní kód MUNázev: Interdisciplinární rozvoj studijního oboru matematická biologie (Akronym: Matematická biologie II)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK), 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 22. 4. 2019 18:20

Další aplikace