KAŠPAROVÁ, Irena. How to educate Czech children: social network as a space of parental ethnotheories. In SGEM Conference on anthropology, archaeology, history, philosophy; Albena Bulgarie. 2014. ISBN 978-619-7105-29-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How to educate Czech children: social network as a space of parental ethnotheories
Název česky Vzdělávání českých dětí: sociální sítě coby prostor vyjednávání rodičovských etnoteorií
Autoři KAŠPAROVÁ, Irena.
Vydání SGEM Conference on anthropology, archaeology, history, philosophy; Albena Bulgarie, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Archeologie, antropologie, etnologie
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-619-7105-29-2
Doi http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014
Klíčová slova anglicky ethnotheory learning schooling Czech embodiment
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Irena Kašparová, M.A., Ph.D., učo 45029. Změněno: 21. 10. 2014 19:33.
Anotace
Article introduces original research on parental ethnotheories, that are negotiated by Czech parents in four most frequently visited social networks and chat-forums, regarding learning and schooling processes of their children in current Czech society.
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 02:41