VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ. Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat. In Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat
Název anglicky Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00074120
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky strategie učení; koncept strategií; současné poznání; design výzkumu; metody sběru dat; metody analýzy dat
Klíčová slova anglicky learner strategies; concept of strategies; state of the art; research design; data collection methods; data analysis methods
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 20. 11. 2014 23:42.
Anotace
Vyžádaná přednáška garantem doktorského studia pedagogiky na PdF MU byla určena pro doktorské studenty oboru Pedagogika na PdF MU a zabývala se tématem strategií učení, jejich konceptem, současným poznáním problematiky, problémy v teorii strategií učení a možnostmi jejich zkoumání. Hlavní část sestávala z ukázky výzkumu strategií v rámci projektu GAČR GAP407/12/0432 Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií. Prezentovaly jsme design výzkumu, nástroje sběru dat, metody analýzy dat v softwaru MaXQDA a Statistica a základní výsledky a diskutovaly o metodologických limetech a pozitivech daného výzkumu.
Anotace anglicky
The lecture for doctoral students of Education at Faculty of Education of Masaryk University focused on the topic of learner strategies, their conceptualization, current state of the art, problems in the theory of learner strategies and possibilities of their study. The main part of the lecture consisted of an example of a research project of Czech Science Foundation GAP407/12/0432 Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences. We presented the research design, data collection techniques, data analysis techniques in software MAXQDA and Statistica and main findings and discussed the methodological limits of the research and its importance.
Návaznosti
GAP407/12/0432, projekt VaVNázev: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 10:32