Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat
VLČKOVÁ, Kateřina a Karolína PEŠKOVÁ. Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat. In Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU. 2014. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat |
Název anglicky | Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques |
Autoři | VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí). |
Vydání | Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU, 2014. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Vyžádané přednášky |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/14:00074120 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | strategie učení; koncept strategií; současné poznání; design výzkumu; metody sběru dat; metody analýzy dat |
Klíčová slova anglicky | learner strategies; concept of strategies; state of the art; research design; data collection methods; data analysis methods |
Změnil | Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 20. 11. 2014 23:42. |
Anotace |
---|
Vyžádaná přednáška garantem doktorského studia pedagogiky na PdF MU byla určena pro doktorské studenty oboru Pedagogika na PdF MU a zabývala se tématem strategií učení, jejich konceptem, současným poznáním problematiky, problémy v teorii strategií učení a možnostmi jejich zkoumání. Hlavní část sestávala z ukázky výzkumu strategií v rámci projektu GAČR GAP407/12/0432 Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií. Prezentovaly jsme design výzkumu, nástroje sběru dat, metody analýzy dat v softwaru MaXQDA a Statistica a základní výsledky a diskutovaly o metodologických limetech a pozitivech daného výzkumu. |
Anotace anglicky |
---|
The lecture for doctoral students of Education at Faculty of Education of Masaryk University focused on the topic of learner strategies, their conceptualization, current state of the art, problems in the theory of learner strategies and possibilities of their study. The main part of the lecture consisted of an example of a research project of Czech Science Foundation GAP407/12/0432 Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences. We presented the research design, data collection techniques, data analysis techniques in software MAXQDA and Statistica and main findings and discussed the methodological limits of the research and its importance. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/12/0432, projekt VaV | Název: Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií |
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií |
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 10:32