Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1211795, author = {Slavík, Jan and Janík, Tomáš and Jarníková, Jitka and Tupý, Jan}, article_number = {5}, keywords = {instruction; instructional quality; subject matter didactics; sharing knowledge; case studies}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p721_3a_slaviketal.pdf}, volume = {24}, year = {2014} }
TY - JOUR ID - 1211795 AU - Slavík, Jan - Janík, Tomáš - Jarníková, Jitka - Tupý, Jan PY - 2014 TI - Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí JF - Pedagogická orientace VL - 24 IS - 5 SP - 721-752 EP - 721-752 PB - Česká pedagogická společnost o.s. SN - 12114669 KW - instruction KW - instructional quality KW - subject matter didactics KW - sharing knowledge KW - case studies UR - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p721_3a_slaviketal.pdf L2 - http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/pedor14_5_p721_3a_slaviketal.pdf N2 - Tato teoreticko-metodologická studie představuje specifický přístup k výzkumu kvality výuky v oborových didaktikách, jenž je založen na anotování–analyzování–alterování výukových situací (metodika 3A). Koncepce metodiky vychází z praktického obratu v sociohumanitních vědách, který je reprezentován dvěma tezemi: (1) Praxe je východiskem teorie. (2) Teorie má být prakticky založená a orientovaná. Text seznamuje s ideovým kontextem, hlavními myšlenkami a koncepčními zdroji metodiky 3A a vysvětluje pojetí výzkumu založeného na Peschlově cyklu sdílení znalostí. Je objasněna souvislost metodiky 3A s koncepcí reflektivní praxe v přípravě učitelů a je vysvětlen teoretický model pro posuzování kvality výuky prostřednictvím metodiky 3A. Tento model, nazvaný Model hloubkové struktury výuky, umožňuje vyhodnocovat integritu mezi obsahem výuky, jejími cíli a konkrétními činnostmi žáků při řešení učebních úloh. Na uvedeném teoretickém základě jsou představeny hlavní kategorie a postupy metodiky 3A a jsou diskutovány některé širší souvislosti jejího uplatnění při profesním rozvoji učitelů (a profesionalizací učitelství). ER -
SLAVÍK, Jan, Tomáš JANÍK, Jitka JARNÍKOVÁ a Jan TUPÝ. Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. \textit{Pedagogická orientace}. Česká pedagogická společnost o.s., 2014, roč.~24, č.~5, s.~721-752. ISSN~1211-4669.
|