ČAPKA, František a Jaroslav VACULÍK. Dějiny Polska v českých učebnicích dějepisu na základních školách. In Bracová B.- Labischová D. Vzájemný obraz souseda v polských a českých školních učebnicích. první. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity, 2014, s. 51-57. ISBN 978-80-7464-502-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dějiny Polska v českých učebnicích dějepisu na základních školách
Název česky Dějiny Polska v českých učebnicích dějepisu na základních školách
Název anglicky Hiistory of Poland in Czech history textbooks for primary schools
Autoři ČAPKA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav VACULÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Ostrava, Vzájemný obraz souseda v polských a českých školních učebnicích, od s. 51-57, 7 s. 2014.
Nakladatel Filozofická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/14:00079249
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7464-502-0
Klíčová slova česky základní škola; gymnázium; dějiny Polska; vzdělávací nakladatelství; učebnice; interaktivní metoda; výuka dějepisu
Klíčová slova anglicky primary school; gramma school; Polish history; educational publishing house; textbooks; interactive form; teaching of history
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Jaroslav Vaculík, CSc., učo 2734. Změněno: 27. 3. 2015 19:52.
Anotace
Příspěvek provádí rozbor zastoupení polských dějin v českých dějepisných učebnicích dvou ucelených řad učebnic v pedagogických nakladatelstvích Scientia v Praze a Nová škola v Brně od 7. do 9. ročníku základních škol. Zamyšlení nad stavem zastoupení polských dějin v uvedených učebnicích opravňuje ke konstatování, že je vcelku úměrné možnostem dějepisného vyučování od raného středověku do současnosti. Učebnice přispívají k posilování obrazu Poláků u české mladé generace. Studie vychází z vědeckého rozboru metodických postupů a archivních dokumentů.
Anotace anglicky
The contribution analyses the representation of Polish history in Czech textbooks of history on the of two coherent series of textbooks publishing by the Scientia publishing house in Prague and the Nová škola (New School) publishing house in Brno from the 7th to 9th grade of primary school. Thoughts on the state of the representation of Polish history in presented textbooks allow us to state that it is generally commensurate with the possibilities of history teaching from the early Middle Ages to the present. The textbooks contribute to strenghtening of the image of Poles in Czech young generation. The study is based on scientific analysis of methodological approaaches and archival documents.
VytisknoutZobrazeno: 15. 5. 2024 02:49