2014
Physics Teacher and Modeling in Teaching Process
VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEKZákladní údaje
Originální název
Physics Teacher and Modeling in Teaching Process
Název česky
Učitel fyziky a modelování ve vyučovacím procesu
Autoři
Vydání
Mathematics, Information Technologies and Applied Sciences 2014, 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Dynamický model; modelování; web; ICT vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Dynamic model; modeling; web; ICT education
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 15. 12. 2023 18:51, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
For a detailed analysis of physical phenomena is often necessary to have adequate mathematical apparatus. However, students often do not have adequate mathematical skills. This disadvantage can be replaced by modeling of various phenomena. Work with models and even with the computer can be understood as inter-subject binding, for example, between physics and mathematics, computer science, technology, or other objects. Modeling of phenomena or processes is used in engineering and science; however we can also take advantage of his strengths in education. Computer models, work with graphs and other visual means to help students to understand of phenomena and processes. The realized research deals with the skills of the teacher as a user and/or a creator of the models. The paper presents the current status of the use and the creation of modeling based on different integrated development environment in the Czech Republic.
Česky
Pro podrobnou analýzu fyzikálních jevů je často nutné mít dostatečný matematický aparát. Nicméně, studenti často nemají odpovídající matematické dovednosti. Tato nevýhoda může být nahrazen modelování různých jevů. Práce s modely, a to i s počítačovými je možné chápat jako mezipředmětové vazby, například mezi fyzikou a matematikou, počítačovými vědami, technikou nebo jinými předměty. Modelování jevů a procesů, se používá ve strojírenství a vědě, ale můžeme také využít svých silných stránek v oblasti vzdělávání. Počítačové modely, práce s grafy a dalšími vizuálními prostředky pomohou studentům pochopit, jevy a procesy. Realizovaný výzkum se zabývá dovedností učitele jako uživatele a / nebo tvůrce modelů. Článek představuje současný stav používání a vytváření modelů založených na vývojovém prostředí v České republice.