VOLEK, Jaromír. Televizní publika ve věku digitální fragmentace. In KAŇKA, Petr, KOFRÁNKOVÁ, Václava, MAYEROVÁ, Indrid, ŠTOLL, Martin a kol. AUTOR-VIZE-MEZE-TELEVIZE. 1. vyd. Praha, Bratislava: USTR - Ústav pro studium totalitních režimů a VŠMU - Bratislava: Vysoká škola múzických umění, 2015, s. 133-146. sv. 1. ISBN 978-80-87912-36-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Televizní publika ve věku digitální fragmentace
Název česky Televizní publika ve věku digitální fragmentace
Název anglicky Television audences in the age of digital fragmentation
Autoři VOLEK, Jaromír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Bratislava, KAŇKA, Petr, KOFRÁNKOVÁ, Václava, MAYEROVÁ, Indrid, ŠTOLL, Martin a kol. AUTOR-VIZE-MEZE-TELEVIZE. od s. 133-146, 14 s. sv. 1, 2015.
Nakladatel USTR - Ústav pro studium totalitních režimů a VŠMU - Bratislava: Vysoká škola múzických umění
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00080697
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-87912-36-2
Klíčová slova česky autonomie publik fragmentace publik narcizace nová publika postkritické paradigma spektakularizace
Klíčová slova anglicky autonomy fragmetation of new audiences fragmentation cultural narcissism post-critical paradigm spectacularization
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 28. 4. 2016 15:04.
Anotace
Text analyticky popisuje klíčové proměnné, které determinují. probíhající proměnu televizních publik v kontextu nástupu nových komunikačních technologií a navrhuje model formování nových publik jako souběhu čtyř procesů, které mají kořeny v modernitě, ale jejichž prolnutí vytváří novou pozdněmoderní kvalitu zahrnující: spektakularizaci každodennosti, tedy mediální konstrukci světa jako velké podívané, která musí být komodifikovatelná a současně stimuluje narcistně estetizační tlak prohlubující fragmentaci i autonomii členů publik. Jinými slovy, studie přibližuje hlubší proměny zkušenosti členů publik, včetně televizních. Zvláštní pozornost věnuje studie procesu fragmentarizace a posilování autonomie mediálních publik. Současně ukazuje, že naznačené sociotechnologieké proměny překračují hranice diskuse o roli mediálních publik, která byla po desetiletí neoddělitelně spojena s kritickým paradigmatem a argumentuje ve prospěch změny výzkumného paradigmatu. V tomto smyslu formuluje základní rámce nového teoreticko-metodologického přístupu - postkritické perspektivy, která vychází z toho, že publikum (a) není médii výhradně oslovováno ve smyslu manipulace, (b) respektive nemá potřebu reagovat na mediální sdělení odmítavě ve smyslu ideologické konfrontace. Spíše jde o subverzivní hru „bez pravidel“. V závěru postuluje text několik výzkumných témat a otázek, které by měla postkritická teorie nových publik reflektovat.
Anotace anglicky
The article describes key variable which determine trasfromation of the television audiences and suggests the model of forming new audiences.
Návaznosti
GA14-03028S, projekt VaVNázev: Čeští žurnalisté v komparativní perspektivě: analýza procesu profesionalizace, profesní socializace a profesní dráhy (Akronym: Český novinář v mezinárodní perspektivě)
Investor: Grantová agentura ČR, Czech Journalists in Comparative Perspective: an Analysis of the Process of Professionalization, Professional Socialization, and Journalistic Career
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 11:08