HLOUŠKOVÁ, Lenka, Kateřina TRNKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ a Milan POL. Možnosti práce s diverzitou žáků : z případových studií základních škol. In Konference České pedagogické společnosti: Škola a její křižovatky, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 26.-27. 3 .2015, České Budějovice. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti práce s diverzitou žáků : z případových studií základních škol
Název anglicky Dealing with student diversity : from case studies of basic schools
Autoři HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Konference České pedagogické společnosti: Škola a její křižovatky, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 26.-27. 3 .2015, České Budějovice, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00082678
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky diverzita žáků; inkluzivní vzdělávání; základní škola; vícečetná případová studie
Klíčová slova anglicky student diversity; inclusive education; basic school; multiple case study
Štítky mzok, rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 23. 3. 2016 09:56.
Anotace
V tomto příspěvku popisujeme, jak v průběhu pedagogického procesu pracuje vedení školy a učitelé běžných základních škol s diverzitou žáků, přičemž se zaměřujeme na oblast výuky a sociálních vztahů mezi žáky. Příspěvek vychází z dat vícečetné případové studie škol, které se explicitně nehlásí ke konceptu inkluzivního vzdělávání. Základními zdroji dat byly hloubkové rozhovory s vedením školy (ředitelem, zástupci ředitele, případně dalšími členy vedení školy), učiteli prvního i druhého stupně školy, vychovatelkami a asistenty pedagoga. Pracujeme také s výsledky analýz dokumentů školy a dotazníkových šetření adresovaných celému pedagogickému sboru.
Anotace anglicky
This article describes how school leaders and teachers at basic school handle student diversity in the course of the educational process. The focus is on teaching and social relations among students. The article is based on data of a multiple case study of schools that do not explicitly advocate the concept of inclusive education The basic source of data was in-depth interviews with school leaders (headteacher, deputy headteachers or other school leaders), teachers of basic school (primary and lower secondary levels), educators and teacher assistants. Also, results of analyses of school documents and questionnaire surveys addressed to the whole teaching staff were taken into account.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:56