ŠEĎOVÁ, Klára. Harmony or Attack : the Function of Student Humor at Lower Secondary Schools. Online. New Educational Review. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, roč. 39, č. 1, s. 27-38. ISSN 1732-6729. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Harmony or Attack : the Function of Student Humor at Lower Secondary Schools
Název česky Harmonie nebo útok : funkce žákovského humoru na 2. stupni základní školy
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání New Educational Review, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015, 1732-6729.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV RIV/00216224:14210/15:00080753
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky humor; school; teacher-student relationships
Štítky mzok, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 21. 3. 2016 15:37.
Anotace
This paper addresses the phenomenon of school humor, focusing on the question of how it contributes to shaping teacher-student relationships. Based on an analysis of texts written by lower secondary school students, the paper shows that humor at school serves contradictory functions, such as harmonizing teacher student relationships on the one hand, and enabling power negotiation aimed at gaining superiority on the other. Analysis of narrative data has identified a specific phenomenon of festive humor. Within its frame, teacher-student relationships nearly always tend to be harmonized.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 02:35