STUCHLÍKOVÁ, Iva, Tomáš JANÍK, Jan SLAVÍK, Michaela PÍŠOVÁ, Zdeněk BENEŠ, Hana ČTRNÁCTOVÁ, Leoš DVOŘÁK, Ondřej HNÍK, Miroslav PAPÁČEK, Dana ŘEZNÍČKOVÁ, Antonín STANĚK, Martina ŠMEJKALOVÁ, Jiří VANÍČEK a Naďa VONDROVÁ. Oborové didaktiky: bilance a perspektivy. In Iva Stuchlíková, Tomáš Janík et al. Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 423-453. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 2. ISBN 978-80-210-7769-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Oborové didaktiky: bilance a perspektivy
Název česky Oborové didaktiky: bilance a perspektivy
Název anglicky Field didactics: review and prospects
Autoři STUCHLÍKOVÁ, Iva (203 Česká republika), Tomáš JANÍK (203 Česká republika, garant, domácí), Jan SLAVÍK (203 Česká republika, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk BENEŠ (203 Česká republika), Hana ČTRNÁCTOVÁ (203 Česká republika), Leoš DVOŘÁK (203 Česká republika), Ondřej HNÍK (203 Česká republika), Miroslav PAPÁČEK (203 Česká republika), Dana ŘEZNÍČKOVÁ (203 Česká republika), Antonín STANĚK (203 Česká republika), Martina ŠMEJKALOVÁ (203 Česká republika), Jiří VANÍČEK (203 Česká republika) a Naďa VONDROVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy, od s. 423-453, 31 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 2, 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00083480
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7769-0
Klíčová slova česky oborová didaktika; kurikulum; učení; vyučování; učitelské vzdělávání
Klíčová slova anglicky field didactic; curriculum; learning; teaching; teacher education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 30. 7. 2015 14:25.
Anotace
Závěrečná kapitola je pojata jako sumarizující na straně jedné a prospektivní na straně druhé. Výklad je zde rozvržen do tří stěžejních částí. V první jsou předestřeny bilance a perspektivy, jak je vidí autoři jednotlivých kapitol. Druhá část nabízí rozvahu o stavu a výhledech oborových didaktik. Ve třetí části jsou potom načrtnuty perspektivy dalšího rozvoje oborových didaktik: (1) Profilování teoretické orientace v oborových didaktikách jako cesta k jejich emancipaci a stabilizaci, (2) posílení výzkumné orientace oborových didaktik a rozvinutí jejich metodologie, (3) průnik perspektivních trendů z oblasti instructional design a curriculum studies do oborových didaktik, (4) zvýraznění role oborových didaktik jako integrujících a koordinujících disciplín v učitelském vzdělávání.
Anotace anglicky
The concluding chapter provides a summary on the one hand, and an outlook on the other. It looks back on the reflections and prospects of the individual didactics as seen by the chapters’ authors. It also provides an overview of field didactics from a transdisciplinary perspective. Towards the end of the chapter, four areas of further development are outlined: (1) to strengthen the theoretical orientation in individual field didactics and thus support their autonomy and stability, (2) to bolster research orientation in individual field didactics and to develop specific research methodology, (3) to open field didactics to trends and inspirations from the domains of instructional design and curriculum studies, and (4) to emphasise field didactics as disciplines that play integrating and coordinating roles in teacher education.
VytisknoutZobrazeno: 4. 7. 2024 07:29