2015
Oborové didaktiky: bilance a perspektivy
STUCHLÍKOVÁ, Iva; Tomáš JANÍK; Jan SLAVÍK; Michaela PÍŠOVÁ; Zdeněk BENEŠ et. al.Základní údaje
Originální název
Oborové didaktiky: bilance a perspektivy
Název česky
Oborové didaktiky: bilance a perspektivy
Název anglicky
Field didactics: review and prospects
Autoři
STUCHLÍKOVÁ, Iva; Tomáš JANÍK; Jan SLAVÍK; Michaela PÍŠOVÁ; Zdeněk BENEŠ; Hana ČTRNÁCTOVÁ; Leoš DVOŘÁK; Ondřej HNÍK; Miroslav PAPÁČEK; Dana ŘEZNÍČKOVÁ; Antonín STANĚK; Martina ŠMEJKALOVÁ; Jiří VANÍČEK a Naďa VONDROVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy, od s. 423-453, 31 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 2, 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00083480
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-7769-0
Klíčová slova česky
oborová didaktika; kurikulum; učení; vyučování; učitelské vzdělávání
Klíčová slova anglicky
field didactic; curriculum; learning; teaching; teacher education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 30. 7. 2015 14:25, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Závěrečná kapitola je pojata jako sumarizující na straně jedné a prospektivní na straně druhé. Výklad je zde rozvržen do tří stěžejních částí. V první jsou předestřeny bilance a perspektivy, jak je vidí autoři jednotlivých kapitol. Druhá část nabízí rozvahu o stavu a výhledech oborových didaktik. Ve třetí části jsou potom načrtnuty perspektivy dalšího rozvoje oborových didaktik: (1) Profilování teoretické orientace v oborových didaktikách jako cesta k jejich emancipaci a stabilizaci, (2) posílení výzkumné orientace oborových didaktik a rozvinutí jejich metodologie, (3) průnik perspektivních trendů z oblasti instructional design a curriculum studies do oborových didaktik, (4) zvýraznění role oborových didaktik jako integrujících a koordinujících disciplín v učitelském vzdělávání.
Anglicky
The concluding chapter provides a summary on the one hand, and an outlook on the other. It looks back on the reflections and prospects of the individual didactics as seen by the chapters’ authors. It also provides an overview of field didactics from a transdisciplinary perspective. Towards the end of the chapter, four areas of further development are outlined: (1) to strengthen the theoretical orientation in individual field didactics and thus support their autonomy and stability, (2) to bolster research orientation in individual field didactics and to develop specific research methodology, (3) to open field didactics to trends and inspirations from the domains of instructional design and curriculum studies, and (4) to emphasise field didactics as disciplines that play integrating and coordinating roles in teacher education.