MÁROVÁ, Ivana. Role pedagoga ve švédském vzdělávacím systému. In Slovensko-české fórum doktorandov špeciálnej pedagogiky. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Role pedagoga ve švédském vzdělávacím systému
Název anglicky The teacher´s role in Swedish education system
Autoři MÁROVÁ, Ivana.
Vydání Slovensko-české fórum doktorandov špeciálnej pedagogiky, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Švédský vzdělávací systém; Pedagog; Asistent pedagoga; Speciální pedagog
Klíčová slova anglicky Swedish education system; Teacher; Teacher assistant; Special Educator
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 21. 3. 2016 14:05.
Anotace
Předkládaný příspěvek prezentuje fragment výsledků kvalitativního výzkumného šetření v oblasti předprofesní přípravy a profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí švédského vzdělávacího systému s důrazem na deskripci současné role tamních pedagogů. Kvalitativní data získaná v rámci zahraniční studijní stáže formou strukturovaných rozhovorů se 17 respondenty byla analyzována metodami otevřeného, axiálního a selektivního kódování. Skrze ně byly definovány čtyři kategorie vztahující se k deskripci role pedagogů obecně, roli speciálních pedagogů, asistentů pedagogů a taktéž k současným výzvám švédského vzdělávacího systému ve vztahu k pedagogickým pracovníkům.
Anotace anglicky
This contribution presents a fragment of qualitative research in the field of pre-vocational training and professional orientation in students with special educational needs in the Swedish education system with an emphasis on the current teacher's role description. Qualitative data obtained in the framework of international internship through structured interviews with 17 individuals were analysed using open, axial and selective coding. Through these four categories related to the description of the role of teachers, the role of special educators, teacher assistants and also to the current challenges in the Swedish education system in relation to the teaching staff were defined.
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 11:47