2015
Komunikace ve školní třídě a žákovské učení
SEDLÁČEK, Martin a Klára ŠEĎOVÁZákladní údaje
Originální název
Komunikace ve školní třídě a žákovské učení
Název anglicky
Communication in the Classroom and Students' Learning
Autoři
SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Orbis Scholae, Praha, Karolinum, 2015, 1802-4637
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/15:00081112
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
výuková komunikace; percipované učení; jasnost; kredibilita učitele; žákovská angažovanost
Klíčová slova anglicky
classroom communication; perceived learning; teacher clarity; teacher credibility; students' engagement
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 3. 2016 16:24, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
V textu řešíme otázku, zda charakter výukové komunikace ovlivňuje žákovské učení v humanitních předmětech. Autoři představují dotazník zjišťující charakteristiky výukové komunikace spolu s ukazateli percipovaného žákovského učení a prezentují výstupy z analýzy dat na vzorku 256 žáků druhého stupně základních škol v Jihomoravském kraji. Výsledky ukazují, že charakteristiky výukové komunikace velmi významným způsobem ovlivňují subjektivně hodnocené žákovské učení, přičemž se jako nejdůležitější faktor ukazuje žákovská angažovanost v komunikaci.
Anglicky
This study examines whether the nature of educational communication influences student learning in humanistic subjects or not. It is based on a questionnaire which inquires as to what the features of educational communication and indicators of perceived learning are. The study surveys the results of an analysis of data coming from 256 lower secondary school students who study in the South Moravian Region. The results show that features of educational communication significantly influence perceived learning and that the most important variable is students' participation in communication.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|