VÍTA, Martin, Martin KOMENDA a Andrea POKORNÁ. Exploring Medical Curricula Using Social Network Analysis Methods. Online. In Maria Ganzha, Leszek Maciaszek, Marcin Paprzycki. Proceedings of the 2015 Federated Conference on Computer Science and Information Systems. Warsaw, Los Alamitos: Polskie Towarzystwo Informatyczne, IEEE, 2015, s. 297-302. ISBN 978-83-60810-66-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15439/2015F312.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Exploring Medical Curricula Using Social Network Analysis Methods
Autoři VÍTA, Martin (203 Česká republika, domácí), Martin KOMENDA (203 Česká republika, garant, domácí) a Andrea POKORNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Warsaw, Los Alamitos, Proceedings of the 2015 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, od s. 297-302, 6 s. 2015.
Nakladatel Polskie Towarzystwo Informatyczne, IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14110/15:00084515
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-83-60810-66-8
ISSN 2300-5963
Doi http://dx.doi.org/10.15439/2015F312
UT WoS 000376494300037
Klíčová slova anglicky analysis; educational data
Štítky EL OK, firank_B, podil
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková, učo 9005. Změněno: 2. 11. 2015 13:22.
Anotace
This contribution demonstrates how to apply concepts of social network analysis on educational data. The main aim of this approach is to provide a deeper insight into the structure of courses and/or other learning units that belong to a given curriculum in order to improve the learning process. The presented work can help us discover communities of similar study disciplines (based on the similarity measures of textual descriptions of their contents), as well as identify important courses strongly linked to others, and also find more independent and less important parts of the curriculum using centrality measures arising from the graph theory and social network analysis.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 09:59