MILLOVÁ, Katarína a Marek BLATNÝ. Personality Development: Systems Theories. In J. D. Wright. International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. 2nd. ed. Amsterdam: Elsevier. s. 879-883. Volume 17. ISBN 978-0-08-097087-5. doi:10.1016/B978-0-08-097086-8.23035-3. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Personality Development: Systems Theories
Autoři MILLOVÁ, Katarína a Marek BLATNÝ.
Vydání 2nd. ed. Amsterdam, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, od s. 879-883, 5 s. Volume 17, 2015.
Nakladatel Elsevier
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50101 Psychology
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-0-08-097087-5
Doi http://dx.doi.org/10.1016/B978-0-08-097086-8.23035-3
Klíčová slova anglicky personality development; system theories
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Katarína Millová, Ph.D., učo 64592. Změněno: 13. 4. 2018 10:01.
Anotace
Developmental systems theories are an important part of modern research of human development. These theories see individuals as a part of a developmental system. The system is composed of the individual and also of the environment. The theories emphasize the holistic principle in research and reject any form of reductionism. Developmental systems theories include dynamic systems theory, developmental contextualism, person–context interaction theory, and holistic, developmental, systems-oriented perspective. Unlike the dynamical systems theory, which is a mathematical construct, the dynamic systems theory of Esther Thelen and Linda Smith is primarily nonmathematical and comprises qualitative theoretical propositions in behavioral biology and is the broadest and most encompassing of all development theories.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 07:39