MAZÁČOVÁ, Pavlína. Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu). Online. In Stasselová, Silvia; Kmeťová, Jitka; Gábrišová, Henrieta. INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania. Bratislava: Spolok slovenských knihovníkov a knižníc, 2015, s. 257-270. ISBN 978-80-89586-08-0. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1331575, author = {Mazáčová, Pavlína}, address = {Bratislava}, booktitle = {INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania}, editor = {Stasselová, Silvia; Kmeťová, Jitka; Gábrišová, Henrieta}, keywords = {information literacy; information education; constructivism; lecturer; Masaryk University; Education; College Library; Pedagogy}, howpublished = {elektronická verze "online"}, language = {cze}, location = {Bratislava}, isbn = {978-80-89586-08-0}, pages = {257-270}, publisher = {Spolok slovenských knihovníkov a knižníc}, title = {Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu)}, url = {http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1331575 AU - Mazáčová, Pavlína PY - 2015 TI - Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu) PB - Spolok slovenských knihovníkov a knižníc CY - Bratislava SN - 9788089586080 KW - information literacy KW - information education KW - constructivism KW - lecturer KW - Masaryk University KW - Education KW - College Library KW - Pedagogy UR - http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf L2 - http://www.infolib.sk/files/infos_2015_prezentacie/zbornik-infos-2015-web.pdf N2 - Knihovny jsou v současné době stále více vnímány jako instituce aktivně vzdělávací, což zvyšuje nároky na úroveň pedagogických kompetencí lektorů. Příspěvek prezentuje příklad metodiky informačního vzdělávání ve vysokoškolských knihovnách, reflektující Přechodový model informační gramotnosti, který společně s metodikou vznikl v Centru informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně. Metodika akcentuje jako pedagogické paradigma využitelné v lekcích informačního vzdělávání didaktický konstruktivismus a další prvky a přístupy aktivizační výuky podporující učení zaměřené na studenta. V příspěvku je představen rovněž aplikační nástroj metodiky informačního vzdělávání – Karta semináře. ER -
MAZÁČOVÁ, Pavlína. Metodika lekcí informačního vzdělávání na Masarykově univerzitě v Brně (s akcentem pedagogického konstruktivismu). Online. In Stasselová, Silvia; Kmeťová, Jitka; Gábrišová, Henrieta. \textit{INFOS 2015. 38. medzinárodné informatické sympózium o postavení a úlohách pamäťových inštitúcií v oblasti rozvoja kultúry, vedy, techniky a vzdelávania}. Bratislava: Spolok slovenských knihovníkov a knižníc, 2015, s.~257-270. ISBN~978-80-89586-08-0.
|