HORÁKOVÁ, Radka. Podpora dětí s těžkým sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské a základní školy. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 247-260, 13 s. ISBN 978-80-210-8093-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podpora dětí s těžkým sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské a základní školy
Název česky Podpora dětí s těžkým sluchovým postižením v inkluzivním prostředí mateřské a základní školy
Název anglicky Support for children with severe hearing impairment in the inclusive settings of nursery and elementary schools
Autoři HORÁKOVÁ, Radka.
Vydání první. Brno, Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma, od s. 247-260, 13 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8093-5
Klíčová slova česky dítě se sluchovým postižením; sluchadla; kochleární implantát; FM systém; hluk; vzdálenost; vývojové škály; test Lingových zvuků; FM ChIP.
Klíčová slova anglicky child with hearing impairment; cochlear implant; FM technology; noise; distance; scales of development; Ling six sound test; FM ChIP.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Radka Horáková, Ph.D., učo 22250. Změněno: 16. 3. 2016 14:35.
Anotace
Zpracovaná kapitola se zabývá možnostmi podpory dítěte s těžkým sluchovým postižením v prostředí mateřské a základní školy hlavního vzdělávacího proudu. Podpora je v tomto ohledu chápána dvěma způsoby - podpora technická v podobě kompenzačních pomůcek a podpora personální v podobě spolupracujících pedagogů a rodičů dítěte. V rámci kapitoly jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které se realizovalo ve třech fázích v časovém rozmezí leden 2013 - říjen 2015. Dominantním cílem šetření bylo zhodnocení přínosu kochleárního implantátu a FM systému a hodnocení úrovně jazykových dovedností dítěte předškolního a mladšího školního věku. Pro tento účel byly využity následující nástroje pro hodnocení: vývojové škály společnosti Cochlear, test Lingových zvuků a FM ChIP.
Anotace anglicky
The chapter deals with the possibilities of the support of the child with profound hearing loss in the mainstream educational system - both preschool and primary school. The assistance in this case is understood in two ways: firstly as a technical support - with the use of assistive device, secondly personal support - cooperative teachers and child´s parents. Within the Framework of the chapter there are presented qualitative research outcomes carried out ranging from January 2013 till October 2015. The dominant goal of the research was the cochlear implant and the FM system contribution and overall evaluation of the language abilities level of the preschool child and primary school pupil. The following evaluation tools were applied the developmental scales - Cochlear, the Ling 6 sounds test and FM ChIP.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:36