D 2016

Vliv využití kvízů, rébusů, hádanek apod. na výsledky výchovně-vzdělávacího procesu v chemii

PETRŮ, Michaela a Hana CÍDLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vliv využití kvízů, rébusů, hádanek apod. na výsledky výchovně-vzdělávacího procesu v chemii

Název anglicky

The influence of the use of quizzes, puzzles, riddles, etc. on the results of the educational process in chemistry

Autoři

PETRŮ, Michaela (203 Česká republika) a Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Praha, 11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie. Sborník příspěvků. od s. 99-104, 6 s. 2016

Nakladatel

Nakladatelství P3K s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00089511

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87343-59-3

Klíčová slova česky

Chemie; výuka; interdisciplinarita; motivace; dotazník; test.

Klíčová slova anglicky

Chemistry; teaching; interdisciplinarity; motivation; questionnaire; test.

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2016 16:13, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Výzkumy prokázaly, že po chemických experimentech je nejpožadovanější činností žáků při hodinách chemie hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických křížovek, kvízů apod. Použití tohoto prostředku ve výuce je ve srovnání s chemickými experimenty bezpečné a dostupné, jeho cílenému využití je v odborné literatuře věnována poměrně velká pozornost. Předkládáme některé zkušenosti s využitím databáze dvouoborových interdisciplinárních úloh určených pro výuku chemie (výsledky dvouletého výzkumu mezi cca 900 žáky 8. a 9. tříd základních škol).

Anglicky

Research has shown that after chemical experiments, the most desired work of students during their hours of chemistry is playing chemically oriented games, solving chemical crosswords, quizzes etc. The use of this resource in the classroom is, compared with chemical experiments, safe and accessible. To its targeted use, a relatively great attention is devoted in the literature. We present some experience using databases of two-subjects interdisciplinary tasks for teaching chemistry (the results of two years of research among 900 pupils of 8th and 9th grades of primary schools).