2016
Vliv využití kvízů, rébusů, hádanek apod. na výsledky výchovně-vzdělávacího procesu v chemii
PETRŮ, Michaela a Hana CÍDLOVÁZákladní údaje
Originální název
Vliv využití kvízů, rébusů, hádanek apod. na výsledky výchovně-vzdělávacího procesu v chemii
Název anglicky
The influence of the use of quizzes, puzzles, riddles, etc. on the results of the educational process in chemistry
Autoři
PETRŮ, Michaela (203 Česká republika) a Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Praha, 11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie. Sborník příspěvků. od s. 99-104, 6 s. 2016
Nakladatel
Nakladatelství P3K s.r.o.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/16:00089511
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-87343-59-3
Klíčová slova česky
Chemie; výuka; interdisciplinarita; motivace; dotazník; test.
Klíčová slova anglicky
Chemistry; teaching; interdisciplinarity; motivation; questionnaire; test.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2016 16:13, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Výzkumy prokázaly, že po chemických experimentech je nejpožadovanější činností žáků při hodinách chemie hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických křížovek, kvízů apod. Použití tohoto prostředku ve výuce je ve srovnání s chemickými experimenty bezpečné a dostupné, jeho cílenému využití je v odborné literatuře věnována poměrně velká pozornost. Předkládáme některé zkušenosti s využitím databáze dvouoborových interdisciplinárních úloh určených pro výuku chemie (výsledky dvouletého výzkumu mezi cca 900 žáky 8. a 9. tříd základních škol).
Anglicky
Research has shown that after chemical experiments, the most desired work of students during their hours of chemistry is playing chemically oriented games, solving chemical crosswords, quizzes etc. The use of this resource in the classroom is, compared with chemical experiments, safe and accessible. To its targeted use, a relatively great attention is devoted in the literature. We present some experience using databases of two-subjects interdisciplinary tasks for teaching chemistry (the results of two years of research among 900 pupils of 8th and 9th grades of primary schools).