Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1340343, author = {Odvárková, Zuzana and Veselý, Petr}, booktitle = {OPTA 2016}, keywords = {colour overlays; dyslexia; specific learning disorders}, language = {cze}, note = {Průběžné výsledky výzkumu diplomové práce, vedoucí Mgr. Petr Veselý, DiS., Ph.D.}, title = {Vliv barevných folií na rychlost čtení u dyslektických dětí}, year = {2016} }
TY - CONF ID - 1340343 AU - Odvárková, Zuzana - Veselý, Petr PY - 2016 TI - Vliv barevných folií na rychlost čtení u dyslektických dětí N1 - Průběžné výsledky výzkumu diplomové práce, vedoucí Mgr. Petr Veselý, DiS., Ph.D. KW - colour overlays KW - dyslexia KW - specific learning disorders N2 - S potřebou číst se dnes v běžném životě setkáváme velmi často, avšak někteří lidé mohou mít se čtením značné problémy, protože trpí specifickou poruchou učení, dyslexií. Dyslexie je komplexní porucha čtení, která se u jedinců může projevovat různými způsoby, převážně skoky písmen a celých slov na řádcích, různými odlesky, problémy s navázáním slov do vět a s přechodem na další řádek apod. Mezi možnosti optické korekce dyslexie se řadí barevné folie, které jsou předkládány před čtený text, barevné filtry v brýlových obroučkách nebo také barevné kontaktní čočky. Předložením některé uvedené barevné pomůcky před oko se upraví kontrast pozadí a chod paprsku přicházejícího do oka. Tématem aplikace a používání barevných folií jako korekčních pomůcek se zabývám ve své diplomové práci s názvem Využití barevných folií pro kompenzaci specifických poruch učení (Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Katedra optometrie a ortoptiky, vedoucí práce: Mgr. DiS. Petr Veselý, PhD.). Barevné folie využívám při práci s dětmi, které trpí dyslexií, přičemž do výzkumu také zahrnuji jedince bez dyslektické vady, abych mohla obě skupiny mezi sebou vzájemně porovnat. Prezentace zahrnuje podrobný popis postupu měření a popisuje průběžné výsledky. ER -
ODVÁRKOVÁ, Zuzana a Petr VESELÝ. Vliv barevných folií na rychlost čtení u dyslektických dětí. In \textit{OPTA 2016}. 2016.
|