JANÍK, Tomáš. Mezinárodně srovnávací výzkumy vyučování a učení ve školních třídách a didaktika. In D. Greger. Srovnávací pedagogika: Proměny a výzvy. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015, s. 119-136. ISBN 978-80-7290-860-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mezinárodně srovnávací výzkumy vyučování a učení ve školních třídách a didaktika
Název česky Mezinárodně srovnávací výzkumy vyučování a učení ve školních třídách a didaktika
Název anglicky International comparative research on teaching and learning in school classrooms and didactics
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, Srovnávací pedagogika: Proměny a výzvy, od s. 119-136, 18 s. 2015.
Nakladatel Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00081686
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-860-8
Klíčová slova česky mezinárodně srovnávací výzkum; vyučování a učení; školní třída; didaktika
Klíčová slova anglicky international comparative research; teaching and learning; school classroom; didactics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 31. 3. 2016 12:40.
Anotace
Kapitola je zaměřena na mezinárodně srovnávací výzkumy, v nichž byly sledovány procesy vyučování a učení ve školních třídách. Ve světle vybraných výsledků těchto výzkumů jsou diskutovány možnosti jejich didaktického využití. Řešena je i otázka, jak v tomto zájmu mezinárodně srovnávací výzkumy vyučování a učení koncipovat a provozovat.
Anotace anglicky
The chapter is focused on international comparative surveys which have dealt with teaching and learning processes in classrooms. In respect to the selected research results, possibilities of their didactical use are discussed. In addition, the author deals with the question how international comparative research on teaching and learning could be designed and conducted.
Návaznosti
GA14-06480S, projekt VaVNázev: Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
Investor: Grantová agentura ČR, Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
VytisknoutZobrazeno: 26. 9. 2024 20:04