ČEJKOVÁ, Ingrid. Jak zní hlas žáků? In XV. konference kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku, Bratislava, 1.-2.2016. 2016. ISBN 978-80-223-4011-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak zní hlas žáků?
Název anglicky How the pupils voice sounds?
Autoři ČEJKOVÁ, Ingrid (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání XV. konference kvalitatívny prístup a metódy vo vedách o človeku, Bratislava, 1.-2.2016, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00090893
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-223-4011-3
Klíčová slova česky hlas žáků; střední škola; učitel; žák; zpětná vazba; výuka
Klíčová slova anglicky the voice of students; high school; teacher; student; feedback; teaching
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 11. 4. 2017 13:22.
Anotace
Hlas žáků je komunikační iniciativa směřující od žáků k učiteli a vyjadřující pohled žáků na školní procesy, typicky na výuku. V oblasti výuky se ideálně týká upevnění dobrých praktik učitele a debaty o změně praktik nevhodných. Podporou pro hlas žáků jsou učitelé, kteří žáky vybízí k podávání zpětné vazby na výuku a dialogu, kde obě strany mají možnost ovlivnit podobu výuky. V Českém prostředí se hlas žáků týká především sociálního dění, vzhledu školy, atd. a nejčastěji se projevuje skrze školní parlamenty, málokdy se však týká samotné výuky. Výzkumnými metodami jsou pozorování výuky, focus groups a rozhovory. Výzkumným vzorkem je třída 2. ročníku čtyřletého gymnázia a její učitelé, sledovaní po dobu pololetí.
Anotace anglicky
The SV is a communications initiative aimed from pupils to teachers. SV expresses student’s point of view on schooling, especially on teaching. In this area it relates to strengthen good teachers practice and debate about changing inappropriate practices. Teachers are considered as a support for SV through encourage students to give a feedback on teaching and to start a dialogue where both sides have the opportunity to influence the form of teaching. The SV concerns mainly social events, school appearance etc., but rarely concerns the actual teaching. The research methods are observation, focus groups and interviews. The research sample is a 2nd grade class at Gymnasium and their teachers.
Návaznosti
MUNI/A/1147/2015, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 6. 2024 14:55