SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Challenges of the Reading Comprehension Development of Deaf Learners in the Foreign Language Classroom: Putting Theory into Practice. In Ewa Domagała-Zyśk and Edit H. Kontra. English as a Foreign Language for Deaf and Hard-of-Hearing Persons: Challenges and Strategies. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars, 2016, s. 109-134. ISBN 978-1-4438-9534-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Challenges of the Reading Comprehension Development of Deaf Learners in the Foreign Language Classroom: Putting Theory into Practice
Název česky Výzvy rozvoje čtení s porozuměním u neslyšících studentů ve výuce cizího jazyka: Uvádění teorie do praxe
Autoři SEDLÁČKOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Newcastle upon Tyne, UK, English as a Foreign Language for Deaf and Hard-of-Hearing Persons: Challenges and Strategies, od s. 109-134, 26 s. 2016.
Nakladatel Cambridge Scholars
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00090909
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-4438-9534-7
Klíčová slova česky neslyšící studenti; angličtina jako cizí jazyk; čtení s porozuměním; čtenářské strategie,
Klíčová slova anglicky deaf learners; English as a foreign language; reading comprehension; reading strategies
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 3. 2017 10:49.
Anotace
The chapter is based on a doctoral research project which concerns reading skills of deaf learners in English as their foreign language. In the first part, the theoretical background of the topic of reading of persons with hearing loss is introduced. Then the research methodology and procedure are described. The second part constitutes a more detailed discussion of the topic with a particular focus on the common issues in the deaf reading development and the reading comprehension problems related to them. Secondly, the issue of reading in foreign / non-native language is discussed. The third part concerns the concrete activities used to develop reading strategies, their aims, content and procedure. The choice of the reading strategies included in the activities is introduced explaining their sources and rationalization. The chapter is concluded with practical examples of activities used for the instruction of a particular reading strategy.
Anotace česky
Kapitola je založena na doktorském výzkumném projektu, který se zabývá čtenářskými dovednostmi neslyšících studentů v angličtině, která je jejich cizím jazykem. V první části jsou představena teoretická východiska problematiky čtení osob se ztrátou sluchu. Dále je popsána výzkumná metodologie a provedení. Druhá kapitola obsahuje detailnější diskusi tématu se zaměřením na společné problémy ve vývoji čtení u neslyšících a problémy při čtení s porozuměním, které se k němu vztahují. Dále je diskutováno téma čtení v cizím / nemateřském jazyce. Třetí kapitola se zabývá konkrétními aktivitami využívanými k rozvoji čtenářských strategií, jejich cíli, obsahem a postupy. Je představen výběr čtenářských strategií zahrnutých v aktivitách včetně vysvětlení jejich zdrojů a odůvodnění. Kapitolu uzavírají praktické příklady aktivit využitých pro výuku konkrétní čtenářské strategie.
Návaznosti
MUNI/A/0961/2015, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Akronym: AKTEV V)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 04:35