Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1357891, author = {Pokorná, Andrea and Hanáková, Petra and Saibertová, Simona and Šestáková, Soňa and Búřilová, Petra}, address = {České Budějovice}, booktitle = {IX. International Symposium - Theory and Practice Collaboration in Quality Care}, editor = {PhDr. Marie Trešlová, Ph.D., PhDr. Věra Stasková, Ph.D.}, keywords = {Sorrorigens wound; Education; General nurse; Prevention}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {České Budějovice}, isbn = {978-80-7394-600-5}, pages = {114-119}, publisher = {Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity}, title = {Efektivita vzdělávacích aktivit v oblasti prevence a identifikace sorrorigenních ran}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1357891 AU - Pokorná, Andrea - Hanáková, Petra - Saibertová, Simona - Šestáková, Soňa - Búřilová, Petra PY - 2016 TI - Efektivita vzdělávacích aktivit v oblasti prevence a identifikace sorrorigenních ran PB - Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity CY - České Budějovice SN - 9788073946005 KW - Sorrorigens wound KW - Education KW - General nurse KW - Prevention N2 - Cíl: Cílem studie bylo zhodnotit vliv edukačních aktivit na znalosti a zvyklosti vybraného souboru nelékařských zdravotnických pracovníků v oblasti sorrorigenních ran. Metodika: Realizovaná byla multicentrická observačně-deskriptivní studie formou dotazníkového průzkumu (pre-test a post-test) na 6 pracovištích intenzivní péče v 6 nemocnicích v České republice. Statistická analýza dat byla provedena pomocí programu SPSS verze 22.0.0.0 (ML-chí -kvadrát test, Wilcoxonův test a McNemarův test) na hladině významnosti a = 0,05. Výsledky: Ve studii bylo zařazeno celkem 110 respondentů pracujících na pracovištích intenzivní péče (91,8 % žen). Průměrný věk respondentů činil 33 let a průměrná délka praxe 12 let. Na základě analýzy byly zjištěny statisticky významné rozdíly ve znalostech zkoumaného souboru respondentů před zahájením edukačních aktivit dle typu pracoviště a dosaženého pregraduálního vzdělání (p < 0,01), přičemž znalosti respondentů z ARO a s vyšším vzděláním byly lepší. Zjištěna byla také změna ve znalosti definice sorrorigenních ran po absolvování edukačních aktivit v celém souboru (p < 0,001). Naopak deklarované zvyklosti respondentů v předcházení sorrorigenním ránám se před a po vzdělávací aktivitě nelišily. Závěr: Ověřen byl pozitivní efekt vzdělávacích aktivit na znalostí dotazovaného souboru nelékařského zdravotnického personálu v oblasti sorrorigenních ran. Rovněž byl zjištěn statisticky významný rozdíl v subjektivně hodnocených znalostech respondentů před edukačními aktivitami a po nich (p = 0,036). Potvrzeny byly také změny ve vnímání významnosti některých preventivních opatření a ve schopnosti identifikace lokalit potenciálně ohrožených vznikem sorrorigenní rány. ER -
POKORNÁ, Andrea, Petra HANÁKOVÁ, Simona SAIBERTOVÁ, Soňa ŠESTÁKOVÁ a Petra BÚŘILOVÁ. Efektivita vzdělávacích aktivit v oblasti prevence a identifikace sorrorigenních ran. In PhDr. Marie Trešlová, Ph.D., PhDr. Věra Stasková, Ph.D. \textit{IX. International Symposium - Theory and Practice Collaboration in Quality Care}. České Budějovice: Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity, 2016, s.~114-119. ISBN~978-80-7394-600-5.
|