JUŘENÍKOVÁ, Petra, Zdeňka KNECHTOVÁ, Lenka TŘÍLETÁ, Miroslava KYASOVÁ, Robert STAFFA, Tomáš NOVOTNÝ, Markéta ZAPLETALOVÁ, Alena DVOŘÁKOVÁ a Iva PADĚROVÁ. Edukace pacientů před cévněchirurgickým výkonem s použitím implantátu. In VII. sjezd České společnosti kardiovaskulární chirurgie, Praha. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Edukace pacientů před cévněchirurgickým výkonem s použitím implantátu
Název anglicky Patients Education prior to vascular surgery using an artificial graft
Autoři JUŘENÍKOVÁ, Petra (203 Česká republika, domácí), Zdeňka KNECHTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Lenka TŘÍLETÁ (203 Česká republika, domácí), Miroslava KYASOVÁ (203 Česká republika, domácí), Robert STAFFA (203 Česká republika, domácí), Tomáš NOVOTNÝ (203 Česká republika, garant, domácí), Markéta ZAPLETALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Alena DVOŘÁKOVÁ (203 Česká republika) a Iva PADĚROVÁ (203 Česká republika).
Vydání VII. sjezd České společnosti kardiovaskulární chirurgie, Praha, 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 30200 3.2 Clinical medicine
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14110/16:00088923
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Klíčová slova česky edukace; pacient; cévní protéza; cévní chirurgie
Klíčová slova anglicky education; patient; vascular graft; vascular surgery
Štítky EL OK
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková, učo 9005. Změněno: 18. 1. 2017 12:16.
Anotace
Cíl: Zjistit: a) jak jsou pacienti předoperačně edukováni, b) jaké jsou jejich předoperační emoce a jejich příčiny, c) jaká je jejich spokojenost edukací zdravotnickým personálem. Metodika: Strukturované rozhovory s pacienty analyzované pomocí otevřeného kódování. Výsledky: Studie se zúčastnilo 15 pacientů. Všichni pacienti již měli předchozí zkušenost s hospitalizací a 11 z nich již podstoupilo alespoň jednu operaci. Všichni pacienti uvedli, že byli seznámeni s podstatou onemocnění a možnostmi léčby. Jedenáct pacientů (73 %) slovně vyjádřilo, že mají strach z nadcházející. Z rozhovorů vyplynulo, že by pacienti uvítali nejen slovní poučení, ale i jiné druhy informačních zdrojů. Závěr: Výsledky studie potvrzují potřebu adekvátní předoperační edukace, a to nejlépe v individualizované formě s ohledem na specifické potřeby každého pacienta.
Anotace anglicky
Aim: To find out: a) how are patients educated preoperatively, b) what are their emotions before procedure and causes, c) how are they satisfied with the education by medical staff. Methods: Structured interviews analysed by open coding. Results: 15 patients participated in the study. All participants had previous experience with hospitalization, 11 patients had undergone a surgery. All the patients stated that they had been informed about the nature of their disease and management options. 11 patients (73%) expressed verbally their fear of the surgery. According to the results, the patients would welcome not only verbal education but also other forms of educational resources. Conclusions: The study confirms the necessity of an adequate preoperative education, particularly taking into account individual patients´ needs.
Návaznosti
NV15-33437A, projekt VaVNázev: Vliv edukace na vybrané psychosomatické faktory u pacientů indikovaných k implantaci cévní protézy
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 09:26