ŠKUBALOVÁ, Tereza a Táňa FIKAROVÁ. Možnosti využití metafor ve vzdělávání. In Psychologické dny. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti využití metafor ve vzdělávání
Autoři ŠKUBALOVÁ, Tereza a Táňa FIKAROVÁ.
Vydání Psychologické dny. 2016.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky metafora, mentalizace, vzdělávání
Změnil Změnila: Mgr. Tereza Škubalová, Ph.D., učo 67915. Změněno: 3. 1. 2017 01:21.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na možné souvislosti psychologického konceptu mentalizace (jehož základem je emoční regulace) a metafor. Metaforu chápeme, jako je jeden z nejdůležitějších způsobů, jimiž se snažíme porozumět komplexním jevům (Lakoff , Johnson, 1980), například interpersonálním vztahům. Příspěvek shrnuje důležité studie tematizující úlohu metafor v pedagogickém k ontextu: metafory profesní identity učitele, role učitele, myšlení a přesvědčení učitele. Taktéž popíšeme výsledky práce s metaforami v klinické praxi zaměřené na rozvoj mentalizace (reflektivních funkcí).
VytisknoutZobrazeno: 18. 9. 2024 20:52