J 2016

Paternalistický model správy dominia jako téma edukačních programů : Příklady z jižní Moravy

FILIP, Aleš

Základní údaje

Originální název

Paternalistický model správy dominia jako téma edukačních programů : Příklady z jižní Moravy

Název anglicky

The Paternalistic Administration of Dominion as the Theme of Educational Programmes : Examples from South Moravia

Autoři

Vydání

Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity : řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60402 Architectural design

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

absolutismus; paternalismus; rezidenční města; panská sídla; hierarchizovaná urbanistická struktura; barokní urbanismus; Slavkov u Brna; Valtice; Jaroměřice nad Rokytnou; edukační programy na zámcích

Klíčová slova anglicky

absolutism; paternalism; residential towns; manor seats; a hierarchized urbanistic structure; baroque town planning; Slavkov u Brna; Valtice; Jaroměřice nad Rokytnou; educational programs at stately homes

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2020 19:53, Mgr. Michal Petr

Anotace

V originále

Urbanistické plány a realizace baroka na Moravě, interpretované jako projevy patrimoniálního absolutismu, jsou představeny na příkladech přestaveb tří rezidenčních měst: Slavkova u Brna, Valtic a Jaroměřic nad Rokytnou. Návrhy edukačních programů v těchto městech jsou vedeny snahou o představení sledované problematiky názorně in situ.

Anglicky

There are focused urbanistic plans and realizations of the baroque in Moravia interpreted as displays of a patrimonial absolutism in the paper. Three baroque reconstructions of residential towns are introduced: those of Slavkov u Brna, Valtice and Jaroměřice nad Rokytnou. Proposals of educational programs at stately homes and surrounding towns are motivated by the endeavor to present the focused theme clearly in situ.

Návaznosti

DF12P01OVV014, projekt VaV
Název: Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky
Investor: Ministerstvo kultury ČR, Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky