HRBÁČEK, Jiří. ROBOTIKA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE. In Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ROBOTIKA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
Název česky ROBOTIKA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
Název anglicky ROBOTICS AT PRIMARY SCHOOL
Autoři HRBÁČEK, Jiří.
Vydání Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE, 2016.
Další údaje
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE 2. - 3. června 2016
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky robotika; elektronika; základní škola; výuka
Změnil Změnil: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Změněno: 2. 3. 2017 11:01.
Anotace
Příspěvek se věnuje i využití robotických systémů ve výuce na základní škole, speciální škole i škole praktické. Prezentuje více než sedmiletou práci v této oblasti, z které vzešel také vzdělávací kurz, který děti vede od třetí třídy ZŠ až po školu vysokou. Tento způsob výuky je unikátní nejen u nás, ale i v zahraničí. Ukazuje možnosti jejich využití i možnosti zkoumání, které jejich použití nabízí. Výzkumné činnosti jsou zaměřeny na sociální dopad způsobu výuky. Schopnost řešit problémy a ne před nimi utíkat. Spolupráce se spolužáky. Zlepšení zodpovědnosti žáků vůči rodičům i vlastní. Úroveň autority mezi žáky a ve vztahu žák/učitel. Atmosféra ve výuce. Systematičnost, pečlivost při přípravě na výuku. Zlepšení sebedůvěry a posílení zdravého sebevědomí žáka. Uvědomění si a přirozené zažití bezpečné práce a spolupráce.
Anotace česky
Příspěvek se věnuje i využití robotických systémů ve výuce na základní škole, speciální škole i škole praktické. Prezentuje více než sedmiletou práci v této oblasti, z které vzešel také vzdělávací kurz, který děti vede od třetí třídy ZŠ až po školu vysokou. Tento způsob výuky je unikátní nejen u nás, ale i v zahraničí. Ukazuje možnosti jejich využití i možnosti zkoumání, které jejich použití nabízí. Výzkumné činnosti jsou zaměřeny na sociální dopad způsobu výuky. Schopnost řešit problémy a ne před nimi utíkat. Spolupráce se spolužáky. Zlepšení zodpovědnosti žáků vůči rodičům i vlastní. Úroveň autority mezi žáky a ve vztahu žák/učitel. Atmosféra ve výuce. Systematičnost, pečlivost při přípravě na výuku. Zlepšení sebedůvěry a posílení zdravého sebevědomí žáka. Uvědomění si a přirozené zažití bezpečné práce a spolupráce.
Anotace anglicky
The paper also deals with the use of robotic systems in education at primary schools, special schools and special school. Presents a more than seven-year work in this area, which originated from an educational course that leads kids from third grade elementary school to high school. This method of teaching is unique not only in our country but also abroad. It shows the possibility of their use and exploration of the possibility that their use provides. Research activities are focused on the social impact of the method of teaching. The ability to solve problems and not run away from them. Collaboration with classmates. Improving accountability to parents and pupils towards their own. The level of authority between the students and the student / teacher relationship. The atmosphere in the classroom. Orderliness, diligence in preparation for teaching. Improving confidence and reinforce healthy self-esteem pupil. Realizing and experiencing the natural safe work and cooperation.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:35