VÍTKOVÁ, Marie. Support for Students with Soecial Educational Needs in Inclusive Schools in the Czech republic - Compared to Current Trends in Education Abroad. In Stankovski, A. Špeciálne vzdelávacie potreby. Jubilejná časť konferenčného cyklu. III. časť. 1. vydání. Ružomberok: Verbum Ružomberok. s. 57-68. ISBN 978-80-561-0372-2. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Support for Students with Soecial Educational Needs in Inclusive Schools in the Czech republic - Compared to Current Trends in Education Abroad
Autoři VÍTKOVÁ, Marie.
Vydání 1. vydání. Ružomberok, Špeciálne vzdelávacie potreby. Jubilejná časť konferenčného cyklu. III. časť. od s. 57-68, 12 s. 2016.
Nakladatel Verbum Ružomberok
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-561-0372-2
Klíčová slova česky koncept inkluze; inkluzivní škola; studenti se speciálními vzdělávacími potřebami; školy speciální; učitelé
Klíčová slova anglicky concept of inclusion; inclusive schools; students with special educational needs; special schools; teachers
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 29. 3. 2017 12:03.
Anotace
At present, concept of inclusion is at different levels of development in European countries (European Agency, 2003). In relation to the offer of support for students with special educational needs, we distinguish numerous different paths of development in Europe. Generally we can say that there is a trend towards transformation of special schools to supporting or special educational centers, which are meant to promote further education of teachers, development and dissemination of teaching materials and methods, inclusive schools and parents, and partly also to support individual students and students in transition from school to working life. In this article, we will deal with the analysis of current legislative measures in the Czech Republic with regard to inclusive education in mainstream schools, comparisons with the concept of individual assistance in learning and development in Baden-Württemberg in Germany and the issue of supportive measures offered to students with special educational needs in inclusive schools from the perspective of Switzerland, the canton of Zurich, in relation to the International classification of functioning, disability and health.
Anotace česky
Článek se zabývá problematikou současného konceptu začlenění žáků se SVP do společného vzdělávání. Tento koncept je na různých úrovních rozvoje v evropských zemích (Evropská agentura, 2003). Ve vztahu k nabídce podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, rozlišujeme mnoho různých cest rozvoje v Evropě. Obecně lze říci, že je zde tendence k transformaci speciálních škol a k podpoře dalšího vzdělávání učitelů, k vývoji a šíření výukových materiálů a metod směrem k inkluzivní škole a rodičům jejich žáků a částečně i na podporu jednotlivých žáků, zejména v období jejich přechodu ze školy do pracovního života. Text této kapitoly se věnuje analýze současných legislativních opatření v České republice s ohledem na inkluzivní vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu, a srovnání s konceptem individuální pomoci při učení a vývoji v Bádensku-Württembersku v Německu. Dále se věnuje problematice podpůrných opatření určeným žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivních školách z pohledu Švýcarska, kantonu Curych, ve vztahu k Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví.
Návaznosti
MUNI/A/0989/2015, interní kód MUNázev: Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Podpora žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 09:31