SKOPAL, Pavel. Zpívat a tančit s okupanty. Recepce německých filmů v Protektorátu Čechy a Morava. In Skopal, Pavel; Česálková, Lucie. Filmové Brno : dějiny lokální filmové kultury. Praha: Národní filmový archiv. s. 183-203. ISBN 978-80-7004-176-5. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zpívat a tančit s okupanty. Recepce německých filmů v Protektorátu Čechy a Morava
Název anglicky Singing and Dancing with the Occupiers. German Movies´ Reception in the Protectorate Bohemia and Moravia
Autoři SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Filmové Brno : dějiny lokální filmové kultury, od s. 183-203, 21 s. 2016.
Nakladatel Národní filmový archiv
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60405 Studies on Film, Radio and Television
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00088582
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7004-176-5
Klíčová slova česky lokální historie; dějiny Brna; dějiny kinematografie; filmová distribuce
Klíčová slova anglicky local history; history of Brno; history of cinema; film distribution
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D., učo 18130. Změněno: 5. 11. 2018 23:44.
Anotace
Studie se zabývá změnou postoje českého publika k distribuční nabídce a důvody, které vedly k postupnému nárůstu návštěvnosti německé žánrové produkce. Případová studie o brněnském publiku ukazuje, že návštěva kina, které promítalo německý film, nebyla chápána jako akt kolaborace nebo rezignace, ale jako chování, které pomáhalo definovat národní jednotu. Zatímco v první fázi protektorátu do roku 1941 zahrnoval rejstřík "českého chování" také návštěvu českých filmů a vyhýbání se produkci německé, tento model se změnil v následujících letech a některé z říšských snímků byly adoptovány do českého chování prostřednictvím neněmeckých hvězd těchto filmů.
Anotace anglicky
The essay researched on a changing attitude of the Czech audience to film distribution and asked the question on reasons and conditions of rising attendance on the German popular genre production. The case study on the Brno audiences reveals that visiting theatres which were screening German movies was perceived not as an act of collaboration or resignation, but as one of types of behaviour which helped to define national identity. While during the first period of the Protectorate till 1941, the register of “Czech behaviour” included visiting Czech movies and avoiding German production, this model was changing during the following years and some of the Reich´s movies were “adopted” into the “Czech behaviour” through their non-German stars.
Návaznosti
GA16-13375S, projekt VaVNázev: Česká filmová kultura a německá okupace: procesy kulturního transferu
Investor: Grantová agentura ČR, Česká filmová kultura a německá okupace: procesy kulturního transferu
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 20:24