2016
Na rozhraní světů. Fantastická literatura v mezioborovém zkoumání
DĚDINOVÁ, Tereza, Zbyněk FIŠER, Jakub JARINA, Luisa NOVÁKOVÁ, Matěj ANTOŠ et. al.Základní údaje
Originální název
Na rozhraní světů. Fantastická literatura v mezioborovém zkoumání
Název anglicky
At the Edge of the Worlds. Fantastic Literature in Interdisciplinary Exploration
Autoři
DĚDINOVÁ, Tereza, Zbyněk FIŠER, Jakub JARINA, Luisa NOVÁKOVÁ, Matěj ANTOŠ, Jana CINDLEROVÁ, Joanna CZAPLIŃSKA, Antonín DOLÁK, Michal FRÁNEK, Anna GNOT, Daniel JAKUBÍČEK, Jiří JELÍNEK, Zdeněk JEŽEK, Hana MÁLKOVÁ, Lenka NALDONIOVÁ, Ester NOVÁKOVÁ, Michaela PAUČO, Ondřej POMAHAČ, Martina SALHIOVÁ, Jakub SOUČEK a Helena ULBRECHTOVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, 376 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 454, 2016
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
ISBN
978-80-210-8441-4
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-8441-2016
Klíčová slova česky
Fantastická literatura; utopie; fantasy; science fiction; postmoderna; česká fantastika
Klíčová slova anglicky
Fantastic literature; utopia; fantasy; science fiction; postmodernism; Czech fantastic literature
Štítky
Změněno: 17. 8. 2018 09:58, PhDr. Lea Novotná
V originále
Kolektivní odborná monografie obsahuje příspěvky jednadvaceti autorů k reflexi fantastického vyjádření v literární a divadelní tvorbě. Pět tematických oddílů (O utopičnosti v literatuře, Sdílení příběhu, světa a jazyka, Ke kořenům nejen české fantastiky, Kreativita a fantastičnost – příběhy nejen pro děti, Středoevropská postmoderna) představuje možnosti zkoumání fenoménu fantastična z hlediska literární teorie a historie, divadelní a kognitivní vědy, filozofie a komparatistiky. Široké pojetí fantastična uplatněné v knize umožnilo zaměřit se na žánrové i nežánrové podoby fantastiky, a přispět tak k překlenutí do značné míry umělé hranice mezi nimi.
Anglicky
Collective monograph includes contributions by twenty authors reflecting on an expression of fantastic in literature and drama. Five thematic sections (On the Utopian Quality in Literature, Sharing the Story, World and Language, To the Roots of Not Only the Czech Fantastic, Creativity and Fantastic Quality – Stories Not Only for Children, Central-European Postmodernism) introduces the possibility of exploring the phenomenon of fantastic in terms of literary theory and history, theatre studies and cognitive science, philosophy and comparative literature. An inclusive definition of fantastic literature applied in the book allows focusing on both genre and non-genre forms of fantastic literature, and thus contributes to bridging the largely artificial boundaries between them.