MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ a Tomáš JANÍK. Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience? In Penny Haworth, Cheryl Craig. The Career Trajectories of English Language Teachers. Oxford: Symposium Books, 2016, s. 129-140. Oxford Studies in Comparative Education. ISBN 978-1-873927-87-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15730/books.97.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience?
Autoři MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Oxford, The Career Trajectories of English Language Teachers, od s. 129-140, 12 s. Oxford Studies in Comparative Education, 2016.
Nakladatel Symposium Books
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00088681
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-1-873927-87-8
Doi http://dx.doi.org/10.15730/books.97
Klíčová slova anglicky video; teacher education; video in teacher education; video cases; English as a foreign language
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 21. 3. 2018 10:51.
Anotace
Due to the changes in educational policy and the lack of English as a Foreign Language (EFL) teachers after the fall of communism in 1989, unqualified teachers were (and still are) allowed to teach in the Czech Republic. Some of these experienced teachers now seek to gain formal qualifications, which is why the professional biographies of teacher education programme participants vary greatly. This chapter reports on the research of benefits of a video-based e-learning environment (VideoWeb), which is a part of a teacher education programme for student teachers with and without prior teaching experience (n=37). Their comments on video sequences were analysed to determine how they evaluate classroom situations before and after VideoWeb. Furthermore, their comments on the benefits of VideoWeb were investigated. The analysis showed that there are differences for the more and less experienced group in both these respects. The authors hope to open a discussion on the varying needs of teacher education programme participants with different career trajectories.
Anotace česky
Kvůli změnám ve vzdělávací politice a nedostatku učitelů angličtiny jako cizího jazyka mohou díky výjimce tento předmět vyučovat i učitelé s neodpovídající kvalifikací. Někteří z těchto zkušených učitelů si nyní doplňují formální vzdělání, což způsobuje velkou variabilitu mezi účastníky pregraduálního vzdělávání učitelů. Tato kapitola shrnuje výsledky výzkumu přínosů e-learningového prostředí založeného na videozáznamech výuky (VideoWeb) pro studenty učitelství, kteří mají a kteří nemají předchozí výukovou zkušenost (n=37). V rámci této studie jsme analyzovali jak jejich komentáře k videosekvencím z výuky angličtiny před a po účasti ve VideoWebu, tak i jejich výroky týkající se jimi pociťovaných přínosů VideoWebu. Analýza ukázala, že existují rozdíly mezi studenty s a bez zkušenosti v obou těchto oblastech. Tato kapitola má za cíl otevřít diskusi nad různorodými potřebami studentů učitelství s různou profesní biografií.
Návaznosti
GA13-21961S, projekt VaVNázev: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 18:05