C 2016

Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience?

MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ a Tomáš JANÍK

Základní údaje

Originální název

Using VideoWeb in EFL Teacher Education: do the benefits differ between teachers with and without previous teaching experience?

Autoři

MINAŘÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí), Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Oxford, The Career Trajectories of English Language Teachers, od s. 129-140, 12 s. Oxford Studies in Comparative Education, 2016

Nakladatel

Symposium Books

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00088681

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-1-873927-87-8

Klíčová slova anglicky

video; teacher education; video in teacher education; video cases; English as a foreign language

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2018 10:51, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Due to the changes in educational policy and the lack of English as a Foreign Language (EFL) teachers after the fall of communism in 1989, unqualified teachers were (and still are) allowed to teach in the Czech Republic. Some of these experienced teachers now seek to gain formal qualifications, which is why the professional biographies of teacher education programme participants vary greatly. This chapter reports on the research of benefits of a video-based e-learning environment (VideoWeb), which is a part of a teacher education programme for student teachers with and without prior teaching experience (n=37). Their comments on video sequences were analysed to determine how they evaluate classroom situations before and after VideoWeb. Furthermore, their comments on the benefits of VideoWeb were investigated. The analysis showed that there are differences for the more and less experienced group in both these respects. The authors hope to open a discussion on the varying needs of teacher education programme participants with different career trajectories.

Česky

Kvůli změnám ve vzdělávací politice a nedostatku učitelů angličtiny jako cizího jazyka mohou díky výjimce tento předmět vyučovat i učitelé s neodpovídající kvalifikací. Někteří z těchto zkušených učitelů si nyní doplňují formální vzdělání, což způsobuje velkou variabilitu mezi účastníky pregraduálního vzdělávání učitelů. Tato kapitola shrnuje výsledky výzkumu přínosů e-learningového prostředí založeného na videozáznamech výuky (VideoWeb) pro studenty učitelství, kteří mají a kteří nemají předchozí výukovou zkušenost (n=37). V rámci této studie jsme analyzovali jak jejich komentáře k videosekvencím z výuky angličtiny před a po účasti ve VideoWebu, tak i jejich výroky týkající se jimi pociťovaných přínosů VideoWebu. Analýza ukázala, že existují rozdíly mezi studenty s a bez zkušenosti v obou těchto oblastech. Tato kapitola má za cíl otevřít diskusi nad různorodými potřebami studentů učitelství s různou profesní biografií.

Návaznosti

GA13-21961S, projekt VaV
Název: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)