PEŠKOVÁ, Karolína. Didaktische Funktionen der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Masarykova univerzita, 2015, roč. 8, č. 2, s. 101-115. ISSN 1803-4411.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Didaktische Funktionen der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken
Název česky Didaktické funkce vizuálních prostředků k výuce reálií v učebnicích němčiny
Název anglicky Didactical functions of visuals for teaching culture in German language textbooks
Autoři PEŠKOVÁ, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Masarykova univerzita, 2015, 1803-4411.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00093690
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učebnice němčiny; didaktické funkce; vizuální prostředky; výuka reálií
Klíčová slova anglicky German language textbook; didactical functions; visuals; teaching culture
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2017 11:34.
Anotace
In dieser Studie wird der Frage nachgegangen, welche Funktionen landeskundliche Visualisierungen in Lehrwerken für den DaF-Unterricht einnehmen. Dabei liegt der Fokus auf Funktionen in Bezug auf den Text, den Lernprozess und den Inhalt. Die methodologische Vorgehensweise der Studie bestand in einer Lehrwerkanalyse von vier in der tschechischen Sekundarstufe I verwendeten DaF-Lehrwerken und sechs Lehrerinterviews. Die Ergebnisse deuteten auf einige Defizite sowie Desiderata hin, die zum Schluss zusammengefasst werden.
Anotace česky
Studie je zaměřena na identifikaci didaktických funkcí vizuálních prostředků pro výuku reálií v učebnicích němčiny jako druhého cizího jazyka. Pozornost je věnována především funkcím ve vztahu k textu, k procesu učení a obsahu vizuálních prostředků. Analyzovány byly čtyři učebnice němčiny, které jsou používány na druhém stupni ZŠ v ČR, a výpovědi šesti učitelů. Výsledky poukázaly na některé deficity a žádané změny, které jsou shrnuty v závěru studie.
Anotace anglicky
The study deals with the question what functions of visuals for teaching culture are to be identified in German as a second language textbooks. The focus is put on functions in relation to text, learning process and content. The methodological procedure was based on the analysis of four German as a second language textbooks used in Czech lower secondary schools and six interviews with teachers. The results indicated some deficits and desiderata which are summarized at the end of the study.
VytisknoutZobrazeno: 13. 9. 2024 03:30