Didaktische Funktionen der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken
PEŠKOVÁ, Karolína. Didaktische Funktionen der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Masarykova univerzita, 2015, roč. 8, č. 2, s. 101-115. ISSN 1803-4411. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Didaktische Funktionen der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken |
Název česky | Didaktické funkce vizuálních prostředků k výuce reálií v učebnicích němčiny |
Název anglicky | Didactical functions of visuals for teaching culture in German language textbooks |
Autoři | PEŠKOVÁ, Karolína (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Masarykova univerzita, 2015, 1803-4411. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/15:00093690 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | učebnice němčiny; didaktické funkce; vizuální prostředky; výuka reálií |
Klíčová slova anglicky | German language textbook; didactical functions; visuals; teaching culture |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D., učo 105646. Změněno: 26. 2. 2017 11:34. |
Anotace |
---|
In dieser Studie wird der Frage nachgegangen, welche Funktionen landeskundliche Visualisierungen in Lehrwerken für den DaF-Unterricht einnehmen. Dabei liegt der Fokus auf Funktionen in Bezug auf den Text, den Lernprozess und den Inhalt. Die methodologische Vorgehensweise der Studie bestand in einer Lehrwerkanalyse von vier in der tschechischen Sekundarstufe I verwendeten DaF-Lehrwerken und sechs Lehrerinterviews. Die Ergebnisse deuteten auf einige Defizite sowie Desiderata hin, die zum Schluss zusammengefasst werden. |
Anotace česky |
---|
Studie je zaměřena na identifikaci didaktických funkcí vizuálních prostředků pro výuku reálií v učebnicích němčiny jako druhého cizího jazyka. Pozornost je věnována především funkcím ve vztahu k textu, k procesu učení a obsahu vizuálních prostředků. Analyzovány byly čtyři učebnice němčiny, které jsou používány na druhém stupni ZŠ v ČR, a výpovědi šesti učitelů. Výsledky poukázaly na některé deficity a žádané změny, které jsou shrnuty v závěru studie. |
Anotace anglicky |
---|
The study deals with the question what functions of visuals for teaching culture are to be identified in German as a second language textbooks. The focus is put on functions in relation to text, learning process and content. The methodological procedure was based on the analysis of four German as a second language textbooks used in Czech lower secondary schools and six interviews with teachers. The results indicated some deficits and desiderata which are summarized at the end of the study. |
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 16:59